Вплив занять хортингом на рівень розвитку рухових якостей дітей 10-11 років

Автор(и)

  • Микола Латишев Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9345-2759
  • Вадим Малінкін спеціалізована школа № 3, Україна
  • Інна Головач Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна https://orcid.org/0000-0001-7669-5070
  • Борис Корольов Київський національний економічний університет, Україна
  • Олена Ляшенко Київський національний економічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2022-1.03

Ключові слова:

хортинг, рухові якості, тестування, рівень, школярі

Анотація

Мета: визначити вплив занять хортингом на розвиток рухових якостей у
дітей 10-11 років. Матеріал і методи. У дослідженні використовувалися наступні методи: аналіз науково-методичної інформації та джерел Інтернету, тестування рухових якостей школярів, методи математичної статистики. Для визначення рівня рухових якостей (фізичної підготовленості) було проведено тестування школярів і хортингістів. Перше тестування проведено на початку 2020-2021 навчального року, друге на при кінці. У дослідженні прийняли участь 21 хлопець: 11 школярів та 10 юнаків, які займаються хортингом. Результати: результати проведеного дослідження на початку навчального року показали, що хлопці 10-11 років мають майже однаковий рівень за двома тестами, але
трохи кращі учні: човниковий біг 4х9 м; стрибок у довжину з місця. В той же час хортингісті краще за учнів у наступних тестах: нахил тулуба вперед з положення сидячи, згинання і розгинання рук в упорі, лежачи на підлозі. У обох групах (школярів та хортингістів) найменша кількість хлопців з високим рівнем розвитку рухових якостей. В той же час, однакова кількість с достатнім та середнім рівнем розвитку. Низьким рівень показали у тестах 25,4 % та 24,0 % школярів та хортингістів відповідно. За навчальний рік кількість школярів з високим та достатнім рівнем не змінилася: 11 та 15 результатів відповідно. В той час як зменшилася кількість з низьким рівнем розвитку рухових якостей на 1 (7,7 %) та збільшилася кількість з середнім рівнем. У групі хортингістів відбулися більш суттєві зміни за розподілом: кількість з високим та достатнім рівнем зросла на 1 (9,1 %) та 2 (12,5 %) результати відповідно. Кількість результатів з середнім рівнем не змінилося, в той же час кількість результатів з низьким рівнем зменшилося на 3 (25,0 %). Висновки. Одним із дієвих засобів фізичного та морально-етичного виховання дітей є хортинг, який сприяє вихованню особистості та гармонічному фізичному розвитку дитини, що підтверджено результатами тестування школярів 10-11 років. Аналіз показав, що майже всі показники рухових якостей у школярів та хортингістів зросли у середньому за групою за навчальний рік, але у групі хортингістів відбулися більш суттєві зміни за розподілом.

Біографії авторів

Микола Латишев, Київський університет імені Бориса Грінченка

к.фіз.вих., доцент, доцент кафедри фізичного
виховання і педагогіки спорту

Вадим Малінкін, спеціалізована школа № 3

вчитель фізичної культури

Інна Головач, Київський університет імені Бориса Грінченка

к.фіз.вих.

Борис Корольов , Київський національний економічний університет

старший викладач кафедри фізичного виховання

Олена Ляшенко , Київський національний економічний університет

старший викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Ананченко, К.В., Бойченко, Н.В., & Панов, П.П. (2017). Вдосконалення координаційних здібностей юних дзюдоїстів. Єдиноборства, 1, 4-11.

Арефьєв, В.Г. (2014). Здоров'я підлітків і рухова активність. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 118 (3), 6-10.

Бойченко, Н.В. (2014). Контроль координаційних здібностей в ударних видах єдиноборств. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6, 15-18.

Бойченко, Н.В. (2019a). Розвиток координаційних здібностей дзюдоїстів-новачків. Єдиноборства, 2, 15-23.

Бойченко, Н.В. (2019b). Розвиток та вдосконалення координаційних здібностей в дзюдо. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 1, 12-16.

Бойченко, Н.В., & Голубничій, Р.В. (2016). Особливості фізичної підготовки спортсменок, що займаються дзюдо. Єдиноборства, 1, 11-13.

Голоха, В.Л. (2017a). Методы определения функциональной подготовленности спортсменов в восточных единоборствах. Єдиноборства, 2, 15-18.

Голоха, В.Л. (2017b). Проблеми підвищення спеціальної витривалості дзюдоїстів. Єдиноборства, 1, 56-60.

Голоха, В.Л. (2018). Оценка уровня специальной выносливости и функциональных возможностей квалифицированных дзюдоистов. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 21-25.

Голоха, В.Л. (2020). Особливості організації силової підготовки в спортивній боротьбі. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 15-18.

Голоха, В.Л., & Панов, П.П. (2020). Методи оцінки спеціальної витривалості у борців вільного стилю. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 10-14.

Єрьоменко, Е.А. (2021). Хортинг у житті школяра: монографія. НФБХУ, Київ. Камаев, О.И., & Тропин, Ю.Н. (2012). Роль специальной силовой подготовки в борьбе. Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях: Сборник статей VIII международной научной конференции, 73-77.

Коцан І., & Гайволя Р. (2015). Формування рухових якостей старшокласників у процесі занять східними єдиноборствами. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 107-111.

Кравчук Т.М., Огарь Г.О., & Кондратович Б. Ю. (2019). Швидкісно-силова спрямованість тренування юних самбістів. Єдиноборства, 1, 46-54.

Марандян, К.Н., & Бойченко, Н.В. (2019). Вдосконалення швидкісно-силових здібностей дзюдоїстів 15-16 років. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 1, 48-51.

Марченко, С., & Безпалько, Д. (2020). Контроль і оцінка координаційних здібностей хлопчиків 7 років на етапі початкової підготовки в кіокушинкай карате. Журнал теорії та методології навчання, 1(2), 82-88. https://doi.org/10.17309/jltm.2020.2.06

Пашков, И.Н. (2007). Моделирование соревновательной нагрузки в тренировочном процессе юных тхэквондистов. Слобожанський науково-спортивний вісник, 12, 53-61.

Пашков, И.Н. (2015a). Повышение уровня физической работоспособности в тхеквондо на этапе предварительной базовой подготовки. Науковий часопис [Національного педагогічного університету імені МП Драгоманова]. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 4, 60-63.

Пашков, І.М. (2015b). Адаптаційні процеси тхеквондистів під впливом великих фізичних навантажень. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Серія, 15, 93-95.

Про затвердження тестів і нормативів для осіб, щорічне оцінювання фізичної підготовленості яких проводиться на добровільних засадах, Інструкції про організацію його проведення та форми Звіту про результати його проведення: НАКАЗ Міністерства молоді та спорту від 04.10.2018 № 4607.

Романенко, В.В. (2003). Педагогическое тестирование физической подготовленности юных таэквондистов, занимающихся в группах начальной подготовки ДЮСШ. Физическое воспитание студентов, (7), 60-66.

Романенко, В.В., & Голоха, В.Л. (2017). Оценка уровня специальной выносливости и функциональных возможностей квалифицированных тхэквондистов. Єдиноборства, 69-73.

Романенко, В.В., & Ровный, А.С. (2009). Взаимосвязь технической и физической подготовленности юных таэквовондистов. Слобожанский науково-спортивний вісник, 3, 72-78.

Романенко, В.В., Голоха, В.Л., & Веретельникова, Н.А. (2018). Оценка и анализ подготовленности квалифицированных тхеквондистов. Єдиноборства, 58-69.

Санжарова, Н.М., Огарь, Г.О., & Сич, Д.В. (2018). Особливості швидкісно-силової підготовки юних тхеквондистів. Єдиноборства, 3(9), 58-68.

Тропин, Ю.Н. (2012). Сравнительный анализ уровня физической подготовленности борцов различных квалификаций. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3, 61-65.

Тропин, Ю.Н. (2019). Модельные характеристики физической подготовленности юных борцов в группах предварительной подготовки. Единоборства, 2(9), 71–80.

Тропин, Ю.Н., & Бойченко, Н.В. (2014). Анализ специальной физической подготовленности выскоквалифицированных борцов греко-римского стиля. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 1, 84-90.

Тропин, Ю.Н., & Бойченко, Н.В. (2017). Содержание различных сторон подготовки борцов. Единоборства, 4, 79-83.

Тропин, Ю.Н., & Бойченко, Н.В. (2018). Взаимосвязь психофизиологических показателей и физической подготовленности у квалифицированных борцов. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 82-87.

Тропин, Ю.Н., Романенко, В.В., Голоха, В.Л., & Веретельникова, Н.В. (2018). Взаимосвязь физического развития и физической подготовленности у квалифицированных борцов. Слобожанський науково-спортивний вісник, 1 (63), 102-107.

Тропін, Ю.М., Панов, П.П., & Бєлобаба, С.Б. (2017). Фізична підготовка борців. Єдиноборства, 82-84.

Тропін, Ю.М., Романенко, В.В., & Латишев, М.В. (2021). Взаємозв’язок рівня прояву сенсомоторних реакцій з показниками фізичною підготовленістю у юних

таеквондистів. Єдиноборства, 2(20), 93–104. DOI:10.15391/ed.2021-2.08

Шалар, О., Гузар, В., & Стрикаленко Є. (2019). Вплив інтегральних вправ на фізичну підготовленість спортсменів, що займаються айкідо. Єдиноборства, 3(13), 65–73.

Шандригось, В.І., Яременко, В.В., Первачук, Р.В., & Латишев, М.В. (2018). До питання оцінки фізичної підготовленості борців вільного стилю. Актуальні проблеми фізичної культури, спорту, фізичної терапії та ерготерапії, 5(17), 82–84.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті