Вплив засобів спортивної боротьби на рівень розвитку окремих рухових здібностей учнів старших класів

Автор(и)

  • Віктор Шандригось Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна http://orcid.org/0000-0002-1511-4559
  • Галина Шандригось Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів №28, Україна http://orcid.org/0000-0002-8796-6507

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2022-1.07

Ключові слова:

спортивна боротьба, фізична підготовленість, рухові здібності, урок фізичної культури, учні старших класів

Анотація

Мета: удосконалення фізичного виховання учнів середньої загальноосвітньої школи на основі елементів спортивної боротьби.  Матеріал і методи. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Для статистичної обробки даних і графічного представлення результатів використовувалася програма MS Excel. Результати: у публікації досліджується питання удосконалення фізичного виховання учнів середньої загальноосвітньої школи на основі елементів боротьби. Авторами розроблено програму з фізичної культури з елементами спортивної боротьби і експериментально перевірено її ефективність. Педагогічний експеримент проводився протягом 2020/2021 н.р. У педагогічному експерименті взяли участь два 10-х класи, з яких один був контрольною групою, а інший – експериментальною. Учні експериментальної групи займалися 1 раз на тиждень фізичною культурою по 45 хвилин за розробленою програмою фізичної культури з елементами спортивної боротьби. Учні контрольної групи займались за чинною програмою фізичної культури. Отримані експериментальні дані свідчать про те, що найбільш інтенсивно заняття з елементами спортивної боротьби на уроках фізичної культури впливають на абсолютну силу, силову витривалість, швидкісно-силову підготовленість і спритність учнів. Висновки. Застосування розробленої програми з елементами спортивної боротьби дозволяє здійснювати диференційований підхід при плануванні навчального процесу, дозуванні фізичних навантажень, підвищувати моторну щільність і інтенсивність занять з урахуванням індивідуальних морфологічних особливостей і рівня фізичної підготовленості учнів. Отримані експериментальні дані дозволяють обґрунтовано створити і використовувати у навчально-виховному процесі програму фізичної культури з елементами з спортивної боротьби на уроках фізичної культури учнів середньої загальноосвітньої школи

Біографії авторів

Віктор Шандригось, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

к.фіз.вих., доцент

Галина Шандригось, Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів №28

Вчитель фізичної культури, магістр фізичної культури і спорту

Посилання

Балушка, Л.М. (2016). Вдосконалення рівня фізичної підготовленості учнів ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою засобами спортивної боротьби. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, №5, 4-10.

Богдан, І.Г., & Дубовис, М.С. (1990). Спортивна боротьба в школі: посібник. Рад. Школа, Київ

Васкан, І. (2012). Стан фізичної підготовленості підлітків. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, Вип. 1(21), 269-272.

Закорко, І. (2000). Викладання основ спортивної боротьби на уроках фізичної культури в середній школі. Фізичне виховання в школі, № 2, 53-55.

Мазур, В.Й., & Гуска, М.Б. (2015). Спортивна боротьба: метод. реком. Аксіома, Камʼянець-Подільський.

Осадець, М.М., Слобожанінов, А.А., & Волощук, А.О. (2018). Сучасні проблеми фізичного виховання школярів. Молодий вчений, № 3.3 (55.3), 71-73.

Пашков, І.М., & Бойченко, Н.В. (2021). Динаміка фізичної підготовленості учнів 5-х класів під впливом рухливих ігор з елементами бойових мистецтв. Єдиноборства, 3(21), 24-32.

Пістун, А. (2008). Спортивна боротьба: навч. посіб. Тріада плюс, Львів.

Пістун, А.І., & Тиравська, О.І. (2017). Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи. Варіативний модуль «Спортивна боротьба». Київ.

Ткач, Ю.А., Окопний, А.М., Харченко-Баранецька, Л.Л., Степанюк, С.І., & Пітин, М.П. (2020). Ефективність варіативного модуля «Спортивна боротьба» у фізичному вихованні учнів 10-11 класів. Український журнал медицини, біології та спорту, Вип. 5, 3(25), 435-440. https://DOI:10.26693/jmbs05.05.435

Шандригось, В.І. (2006). Місце спортивної боротьби у навчальних програмах з фізичної культури. Теорія та методика фізичного виховання, № 6, 35-37.

Шандригось, В.І. (2013). Рухливі ігри з елементами єдиноборств: навч.-метод. посіб. 2-ге вид. доп. і перероб. Вектор, Тернопіль.

Шандригось, В.І. (2004). Спортивна боротьба як засіб фізичного виховання школярів. Наукові записки ТДПУ. Серія: Педагогіка, № 4, 61-64.

Шандригось, В.І., & Шандригось, Г.А. (2021). Фізична підготовка учнів старшого шкільного віку засобами спортивної боротьби. Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту учнівської та студентської молоді, 220-228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті