Динаміка показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми

Автор(и)

  • Ірина Кривенцова Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна http://orcid.org/0000-0001-6931-3978
  • Павло Лиманський Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0003-2920-2418

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2020-4.02

Ключові слова:

фехтування, юні шпажисти, технічні прийоми, бойові дії, тренування

Анотація

Мета: встановити динаміку показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 шпажистів, у віці 10-12 років. Заняття у групі відбувалися в обсязі 8 годин на тиждень. Дослідження тривало один навчальний рік. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне дослідження, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, метод експертних оцінок (оцінка результативності бойової діяльності), методи математичної статистики. Результати: за допомогою обраних тестів визначено рівні загальної та спеціальної фізичної підготовленості юних шпажистів. Розглянуті проблеми та особливості формування бойового репертуару шпажистів 10-12 років. Розроблено програму підвищення рівня результативності змагальної діяльності за рахунок підвищення інтенсивності тренувальних занять. Доповнено програму засобами дистанційного навчання. Запропонована програма роботи в тижневому та річному циклах. Проведена оцінка динаміки результативності бойового арсеналу юних фехтувальників під впливом розробленої програми. Висновки. В показниках обох досліджуваних груп відбулися позитивні зміни в тестах загальної (p<0,01); та спеціальної (p<0,001) фізичної підготовки. Різниця між групами (p<0,05) у більшості тестів доводить позитивну тенденцію до покращення результатів в експериментальній групі. Хоча в тесті «Човниковий біг 4х9 м» (p˃0,05) та у виконанні результативних атак (p>0,1) достовірних змін між показниками груп не відбулося, в цілому позитивні зрушення наявні. Доведено ефективність розробленої програми щодо якості бойового репертуару. Це підтверджено достовірною динамікою змін у результатах юних шпажистів експериментальної групи (ЕГ) у виконанні саме бойових дій: кількості контратак, результативних атак і результативних контратак (p<0,001).

Біографії авторів

Ірина Кривенцова, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

канд. пед. наук, доцент, завідувач кафедри одноборств, фехтування і силових видів спорту

Павло Лиманський, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня, другого року навчання факультету фізичного виховання і спорту

Посилання

Бріскін, Ю., Семеряк, З., & Пітин, М. (2014). Результативно-значущі техніко-тактичні дії фехтувальників-шпажистів різної кваліфікації. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: зб. наук. праць, Вип. 18, Т.2, 37-43.

Бріскін, Ю. Л., Задорожна, О. Р., Пітин, М. П., & ін. (2018). Інноваційні засоби підготовки спортсменів у фехтуванні: монографія. Львів, 282 с.

Бусол, В., & Дьоміна, О. (2013). Фехтування в Україні: історія та сучасний стан: навч. посіб. Київ, 72 с.

Бусол, В. А. (2011). Фехтування. Навчальна програма для ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ. Київ, 43 с.

Кривенцова, І. В., Іванов, О. В., & Хворост, М. В. (2019). Індивідуальні стилі бойової діяльності юних шпажистів. Єдиноборства, №2 (12), С. 20-30.

Осіпов, В. (2015). Науково-теоретичні основи розвитку рухових фізичних якостей спортсменів. Спортивний вісник Придніпров’я,№ 3, С. 107-111.

Семеряк, З. (2014). Взаємозв’язки показників підготовленості фехтувальників-шпажистів різної кваліфікації. Спортивна наука України,№ 4 (62), С. 40-46.

Семеряк, З., & Смирновський С. (2013). Техніко-тактична підготовка фехтувальників на шпагах: стан та перспективи досліджень. Молода спортивна наука України, Т.1, 239-244.

Тышлер, Д. А. (2006). Программирование тактических знаний в системе многолетней подготовки фехтовальщиков. Теория и практика физической культуры: тренер: журнал в журнале,№ 4, С. 28-31.

Тышлер, Д. А., & Рыжкова, Л. Г. (2010). Фехтование. Технико-тактическая и функциональная тренировка. Москва, 183 с.

Фехтування. Навчальна програма для ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. Київ, 2014, 50 с.

Хохла, А. (2012). Взаємозв’язки показників спеціальної та загальної фізичної підготовленості фехтувальників-шпажистів різних кваліфікаційних груп. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, №2 (18), 327-332.

Хохла, А., Линець, М., & Войтович, І. (2010). Фізична підготовка в системі спортивного тренування фехтувальників-шпажистів на етапі попередньої базової підготовки. Молода спортивна Україна,Т.1, С. 339-345.

Kriventsova, I., Iermakov, S., Bartik, P., Nosko, M., & Cynarski, W.J. (2017). Optimization of student-fencers’ tactical training. Ido Movement for Culture. Journal of Martia lArts Anthropology, 17, №3, 21-30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-09

Номер

Розділ

Статті