Методика розвитку фізичних якостей та функціональної підготовленості студенток секції фехтування педагогічного університету

Автор(и)

  • Ірина Кривенцова Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0001-6931-3978
  • Вікторія Клименченко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0001-9431-8172
  • Олександр Іванов Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0003-0370-3038

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2020-2.03

Ключові слова:

фехтування, студенти, фізичні якості, швидкість, сила, витривалість, функціональні можливості

Анотація

Мета: перевірка ефективності методики розвитку фізичних якостей та функціональної підготовленості студенток педагогічного університету на заняттях в секції фехтування. Матеріал і методи. В експерименті взяли участь 14 студенток другого курсу гуманітарних факультетів ХНПУ імені Г.С. Сковороди, які займались в секції фехтування. Заняття відбувалися 3 рази на тиждень: 1 раз в академічній групі і 2 рази в секції. Дослідження тривало один навчальний рік. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, анкетування, педагогічні спостереження, тестування фізичних якостей та функціональної підготовленості, методи математичної статистики. Результати: розроблена методика фізичної та функціональної підготовки студенток, які займаються в секції фехтування. Представлено широкий набір засобів загальної та спеціальної підготовки фехтувальників-початківців з метою підвищення рівня розвитку фізичних якостей та функціональних можливостей організму. Запропонований варіант побудови періодів спрямованих на вирішення завдань загальної та спеціальної фізичної підготовки фехтувальників. Програма розрахована на 38 тижнів. Переважна спрямованість етапів підготовки: першого, 15 тижнів, розвиток сили м‘язів та витривалості; другого, 8 тижнів, швидкісно-силова та технічна підготовка; третього, 15 тижнів, техніко-тактична та швидкісно-силова витривалість. Висновки. Доведено, що запропонована методика розвитку фізичних якостей та функціональних можливостей організму є ефективною. Це підтверджується достовірною динамікою зміни показників у тесті Купера та уколів у мішень за 30 секунд (p<0,01), а також   підвищенням якості підготовки студенток у тестах: підйом тулубу за 1 хвилину, згинання-розгинання рук в упорі лежачи, випад-повернення за 20 секунд (p<0,05).

Біографії авторів

Ірина Кривенцова , Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри одноборств, фехтування і силових видів спорту

Вікторія Клименченко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

старший викладач кафедри одноборств, фехтування і силових видів спорту

Олександр Іванов , Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

старший викладач кафедри одноборств, фехтування і силових видів спорту

Посилання

Архипов, О. А., Філатова, З. І., & Євтушок, М. В. (2019). Підвищення рухової активності студентів ЗВО педагогічного профілю засобами плавання. Вісник НУЧК. Серія: Педагогічні науки, № 3 (159), 3-9.

Бойченко, Н. В., & Голубничій, Р. В. (2016). Особливості фізичної підготовки спортсменок, що займаються дзюдо. Єдиноборства, 2 (5), 11-13.

Єфременко, А. М., Клименченко, В. Г., Блізнюк, С. С., Шутєєв, В. В., & Шутєєва, Т. М. (2019). Перспективи фізичного виховання студентської молоді. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 11 К (119), 44-48.

Ермаков, С. С., Тропин, Ю. Н., & Бойченко, Н. В. (2016). Специальная физическая подготовка квалифицированных борцов. Актуальные проблемы спортивных единоборств в вузах, №12, 20-22.

Кривенцова, І. В. (2007). Програма навчального курсу «Фехтування». Науково-методичний журнал ТМФВ, 1 (27), 19-33.

Кривенцова, И. В. (2010). Физическая подготовка фехтовальщиков в воспитании будущих педагогов. Физическое воспитание студентов, №1, 57-59.

Кривенцова, І. В., Клименченко, В. Г., & Донець І. О. (2016). Вдосконалення методики функціональної фізичної підготовки студентів на заняттях в секції фехтування. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139 (1), 107-109.

Носко, М. О., Воєділова, О. М., Гаркуша, С. В., & Носко Ю. М. (2018). Рухова активність і заняття фізичними вправами як необхідна умова здоров’язбереження. Вісник ЧНПУ, №151(2), 44-51.

Носко, М. О., Єрмаков, С. С., & С. В. Гаркуша (2010). Теоретико-методичні аспекти зміцнення фізичного здоров’я учнівської та студентської молоді. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка, 76, 243-247.

Подригало, Л. В., Ермаков, С. С., Алексеев, А. Ф., & Ровная, О. А. (2016). Изучение взаимосвязей морфофункциональных показателей у студентов, занимающихся единоборствами. Физическое воспитание студентов, 1, 64-70.

Наказ МОН України від 26.01.2015р. №47 «Про особливості формування навчальних планів на 2015/2016 н.р.»

Лист МОН України від 13.03.2015р.№ 1/9-126 «Щодо особливостей організації освітнього процесу та формування навчальних планів у 2015/2016 н.р.»

Халафян, А. А. STATISTIKA 6.1. Статистический анализ данных (2007). Москва: «Бином-Пресс», 512 с.

Kriventsova, I., Iermakov, S., Bartik, P., Nosko, M., & Cynarski, W. J. (2017). Optimization of student-fencers’ tactical training. Ido Movement for Culture. Journal of Martial Arts Anthropology, 17, №3, 21-30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

Статті