Порівняльний аналіз сенсомоторних реакцій єдиноборців і гравців кіберспортивної дисципліни DOTA 2

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2020-1.06

Ключові слова:

сенсомоторні реакції, короткочасна пам'ять, проста реакція, складна реакція, єдиноборства, таеквондо ІТФ, тхевкондо ВТФ, боротьба, кіберспорт, DOTA 2, комп’ютерні додатки

Анотація

Мета: провести порівняльний аналіз сенсомоторних реакцій у спортсменів, які практикують різні види єдиноборств, і гравців кіберспортивної дисципліни DOTA 2. Матеріали і методи. Теоретичний аналіз науково-методичної літератури; педагогічне тестування з використанням інструментального методу; методи математичної статистики. В даному дослідженні було проведено педагогічне тестування з метою визначення особливостей прояву сенсомоторних реакцій у представників різних видів єдиноборств і гравців кіберспортивної дисципліни DOTA 2. Результати: результати дослідження дозволяють зробити висновок, що особливості тренувальної та змагальної діяльності єдиноборців різних спеціалізацій і гравців в DOTA 2 впливають на рівень прояву їх сенсомоторних реакцій. Встановлено, що представники єдиноборств демонструють найкращий час простої рухової реакції і реакції вибору, гравці в DOTA 2 – найкращий час реакції на об'єкт, що рухається, а також на різні візуальні сигнали при тестуванні короткочасної зорової пам'яті. Висновки. В результаті аналізу науково-методичної літератури встановлено, що більшість завдань, що вирішуються спортсменом в ході тренувального і змагального процесу, пред'являє високі вимоги до швидкості і точності реагування на умови ігрової або бойової ситуації, або на дії суперників. Успішна реалізація технічних прийомів ґрунтується на правильному розумінні ситуації, високій концентрації спортсмена і швидкості моторної відповіді. У той же час специфіка спортивної діяльності має безпосередній вплив на прояв тих чи інших сенсомоторних реакцій у спортсменів. Завдання, які вирішують кіберспортсмени в ході змагань, зокрема в грі DOTA 2, мають схожість з єдиноборствами за кількістю сигналів, що поступають, і різноманіттю рухових рішень.

Біографії авторів

Світлана Пятисоцька, Харківська державна академія фізичної культури

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри інформатики та біомеханіки

В’ячеслав Романенко, Харківська Державна академія фізичної культури

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри єдиноборств

Валерій Голоха, Харківська державна академія фізичної культури

старший викладач кафедри єдиноборств

Посилання

Ашанин, В. С., & Романенко, В. В. (2015). Использование компьютерных технологий для оценки сенсомоторных реакций в единоборствах. Слобожанський науково-спортивний вiсник, 15-18.

Величковский, Б. Б., & Козловский, С. А. (2013). Рабочая память человека: фундаментальные исследования и практические приложения. Интеграл. Т. 68, № 6, 38-40.

Войскунский, А. Е., & Богачева, Н. В. (2012). Основные направления киберпсихологических исследований компьютерной игровой деятельности и геймеров. Информационные системы для научных исследований, СПб., 336-340.

Миронов, И. С., & Правдов, М. А. (2019). Содержание спортивной подготовки в киберспорте. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта, № 3 (169), 217-222.

Романенко, В. В. (2017). Современные компьютерные технологии в профессиональной деятельности единоборцев (методические рекомендации). Харьков, ХГАФК, 5-14.

Романенко, В. В., & Веретельникова, Н. А. (2019) Повышение эффективности тренировочного процесса юных таэквондистов на основе анализа их подготовленности. Единоборства №2, 63-70.

Романенко, В. В., & Ровный, А. С. (2016). Модельные характеристики сенсомоторных реакций и специфических восприятий единоборцев высокой квалификации. Единоборства №1, 54-57.

Стрельникова, Г. В., Стрельникова, И. В., & Янкин, Е. Л. (2016). Особенности сенсомоторной и когнитивной сфер киберспортсменов, выступающих в разных дисциплинах. Наука и спорт: современные тенденции. №3 (Том 12), 64-69.

Iermakov, S., Podrigalo, L., Romanenko, V., Tropin, Y., Boychenko, N. & Rovnaya, O. (2016). Psycho-physiological features of sportsmen in impact and throwing martial arts. Journal of Physical Education and Sport, Vol. 16(2), 433-441.

Podrigalo, L., Iermakov, S., Potop, V., Romanenko, V., Boychenko, N., Rovnaya, O., & Tropin, Y. (2017). Special aspects of psycho-physiological reactions of different skillfulness athletes, practicing martial arts. Journal of Physical Education and Sport, Vol. 17(2), 519-526.

Sicart, M. (2008). Defining Game Mechanics. Game Studies, Vol. 8, No. 2. 1-14.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Статті