Вплив занять оздоровчої аеробіки із використанням вправ з єдиноборств на фізичну підготовленість студенток

Автор(и)

  • С. Синиця Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Україна http://orcid.org/0000-0001-7965-8355
  • Т. Синиця Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Україна http://orcid.org/0000-0002-6971-0161
  • Л. Шестерова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна http://orcid.org/0000-0001-8777-6386
  • Д. Пятницька Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0001-9972-8402

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2024-1.09

Ключові слова:

оздоровча аеробіка, єдиноборства, фізична підготовленість, вправи, комплекс, імітація, рухові здібності

Анотація

Мета: дослідити вплив занять оздоровчої аеробіки із застосуванням вправ з різних видів єдиноборств на фізичну підготовленість студенток. Матеріал та методи. Для досягнення мети дослідження були застосовані такі методи: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, метод контрольних вправ (тестування), педагогічне спостереження, методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь студентки 1 та 2 курсів (n=42), які відвідують заняття з оздоровчої аеробіки. Студентки були розподілені на експериментальну (n=21) та контрольну групи (n=21). Результати: порівняння показників фізичних якостей на початку експерименту свідчить про відсутність достовірності відмінностей між ними (р>0,05). В процесі експерименту було вивчено особливості методики проведення занять з оздоровчої аеробіки. Розроблено зміст занять для студенток з включенням вправ з різних видів єдиноборств. До їх змісту було включено спеціальні імітаційні вправи (хук, джеб, аперкот тощо) використовувалося додаткове обладнання з різних видів єдиноборств (бокс, тайський бокс, кікбоксинг). Заняття проводились тричі на тиждень тривалістю 60 хвилин. На кожному занятті розучувалась комбінація вправ на 64 рахунки. Впровадження в заняття з оздоровчої аеробіки імітаційних вправ з різних видів єдиноборств позитивно вплинуло на результати повторного тестування студенток експериментальної групи. Наприкінці експерименту у вправах згинання і розгинання рук в упорі лежачи, нахил тулуба вперед з положення сидячи та піднімання тулуба в сід за 1 хв. результати змінилися статистично достовірно (р<0,001). Це можна пояснити тим, що вправи з єдиноборств у найбільшому ступені сприяють розвитку силових здібностей, а вправи з оздоровчої аеробіки чинять значний влив на розвиток гнучкості. Результати в човниковому бігу 4×9 м, бігу на 100 м та стрибках у довжину з місця достовірних змін не зазнали (р>0,05), хоча відзначається невелика тенденцію до позитивних змін. Висновки. Встановлено, що застосування в заняттях з оздоровчої аеробіки імітаційних вправ з різних видів єдиноборств, спрямованих не тільки на розвиток аеробних здібностей, а й на оволодіння та вдосконалення техніки рухів з боксу, кікбоксингу та тайського боксу, позитивно впливає на розвиток фізичних якостей студенток. Виявлено, що у результаті відвідування занять у студенток відбулося достовірне покращення показників гнучкості та сили рук і черевного пресу (р<0,001). Показники координаційних, швидкісно-силових та швидкісних здібностей також підвищилися, але ці зміни недостовірні (р>0,05).

Біографії авторів

С. Синиця, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

к.фіз.вих., доцент

Т. Синиця, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

к.фіз.вих., доцент

Л. Шестерова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

к.фіз.вих, професор

Д. Пятницька, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

Барсукова, Т.О., & Антіпова, Ж.І. (2021). Оздоровчий фітнес як засіб формування у студенток усвідомленої мотивації до фізичної активності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 8 (139), 23-28. DOI:10.31392/NPU-nc.series15.2021.8(139).04

Беляк, Ю., Грибовська, Ф., Музика, В., Іваночко, Л., & Чеховська, Л. (2018). Теоретико-методичні основи оздоровчого фітнесу : навч. посіб. ЛДУФК, Львів.

Благій, О., & Лисакова, Н. (2013). Тенденції розвитку групових фітнес-програм. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 54-58.

Воловик, Н.І. (2015). Сучасні програми оздоровчого фітнесу : навч. посіб. НПУ імені М.П. Драгоманова, Київ

Гришко, Є.Ю., & Синиця, Т.О. (2021). Оздоровчий фітнес, як засіб проти надмірної маси тіла у жінок. Роль фізичної культури і спорту в збереженні та зміцненні генофонду нації, 48-51.

Драпинська, Я. (2021). Удосконалення фізичного виховання студенток технологічного коледжу засобами шейпінг-технологій. Спортивний вісник Придніпров’я. 1, 115-128.

Імас, Є., & Василенко, М. (2019). Діагностика сформованості праксеологічного компонента професійної компетентності майбутніх фітнес-тренерів у закладах вищої освіти. Вісник Кам'янець-Подільського національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини, 13, 34-39. DOI:10.32626/2227-62-46.2019-13.34-39

Кашуба, В. (2018). Із досвіду використання фітнес-технологій, спрямованих на корекцію тілобудови людини. Спортивний вісник Придніпров’я, 1, 131-138.

Колос, О., & Підлужняк, О. (2016). Визначення мотивації та ставлення студенток ВНТУ до занять оздоровчою аеробікою. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 20, 84-88.

Масляк, І. П. (2015). Комплексна оцінка впливу вправ степ-аеробіки на фізичну працездатність та фізичне здоров’я жінок. Теорія та методика фізичного виховання, 1, 37-43.

Пангелова, Н., Круцевич, Т., & Москаленко, Н. (2022). Сучасні підходи до класифікації фітнес-програм. Спортивний вісник Придніпров’я, 1, 78-87.

Петрович, В. (2013). Тай-бо як одна з нетрадиційних форм організації занять фізичними вправами серед студентів ІФКЗ. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 9, 54-58.

Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти. Підручник. КНТ, Київ.

Середа, І. О. (2016). Педагогічні умови використання тай-бо аеробіки в процесі фізичного виховання студентів факультету іноземних мов Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Науковий вісник Ужгородського університету. Педагогіка. Cоціальна робота, 1 (38), 245-247.

Сидорчук, Т., & Анастасьєва, З. (2018). Фізична підготовленість студенток під впливом занять за фітнес-програмою «Пілоксинг». Спортивний вісник Придніпров’я. 1, 233-235.

Синиця, С.В., Синиця, Т.О., Шестерова, Л.Є., & Корносенко, О.К. (2022). Модель майбутнього фітнес-тренера у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 92-100. DOI:10.32540/2071-1476-2022-2-092

Синиця, Т., & Синиця, С. (2022). Сучасні підходи щодо використання аеробіки як засобу здоров’язбереження жінок. Технології здоров’язбереження: теорія і практика: колективна монографія. Полтава.

Хуртенко, О., Дмитренко, С., Хоронжевський, Л., & Кириченко, В. (2019). Використання інноваційних фітнес технологій у процесі відновлювальних занять кваліфікованих боксерів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 8, 241-247.

Шестерова, Л.Є., & Пятницька, Д.В. (2020). Використання вправ з фітнес-гумками для попередження гіподинамії під час карантину у студентів ЗВО. Фізичне виховання та спорт в закладах вищої освіти, 53-56.

Шестерова, Л.Є., & Синиця, С.В. (2023) Роуп-скіппінг як засіб підвищення рухової активності людини. Сучасні погляди молоді на фізичну культуру, спорт та здоров’я людини, 225-227.

Kwak, L. Kremers, S.P.J., Bergman P., et. al. (2009). Associations between Physical Activity, Fitness, and Academic Achievement. The journal of pediatrics. 155, 6, 914-918. DOI:10.1016/j.jpeds.2009.06.019

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-09

Номер

Розділ

Статті