Дослідження методів регулювання позитивних емоцій в одноборствах

Автор(и)

  • Костянин Ананченко Харківська державна академія фізичної культури, Україна http://orcid.org/0000-0001-5915-7262
  • Антон Чуєв Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • Георгій Зантарая Харківська державна академія фізичної культури, Україна https://orcid.org/0000-0003-3906-5840

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2019-3.01

Ключові слова:

борці, психологічні навички, методика, кращі спортсмени

Анотація

Мета: запропонувати методи які призводять до позитивних емоційних реакцій в одноборствах, які можуть бути використані при підготовці борців. Для здійснення поставленої мети необхідне рішення наступних завдань: вивчити особливості психологічних навиків успішного спортсмена, за допомогою анкетного опитування тренерів-викладачів з одноборств виявити методи, які виростовують при психологічній підготовці одноборців,  зробити аналіз існуючих методик, які призводять до позитивних емоційних реакцій в одноборствах. Матеріал і методи. Для боротьби характерна екстремальність не тільки змагальних, але і тренувальних ситуацій, які несуть значні психічні навантаження. При аналізі змагальної діяльності особливого значення набуває психологічна складова - моральні поведінкові, мотиваційні альтернативи і пов'язана з ними емоції спортсменів. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; анкетне опитування 40 тренерів-викладачів з різних видів одноборств; методи математичної статистики. Результати. Вивчення характерних рис кращих спортсменів необхідно для створення формалізованої «моделі чемпіона», що подається найчастіше у вигляді сукупності модельних характеристик різних сторін підготовленості. Проблема дослідження і оптимальної корекції психічного стану у спорті вищих досягнень, завжди була однією з найважливіших в практичному відношенні і однією з найбільш складних в теоретичному відношенні. Особливо актуальна ця проблема у боротьбі, яка характеризується складними взаємодіями фізичних і психічних факторів, високим емоційним напруженням діяльності. Існує безліч талановитих спортсменів, які проведуть своє життя, ставлячи собі питання, чому їм не вдається досягти в спорті найвищого рівня, до якого вони прагнуть. Це часто відбувається просто тому, що вони не володіють якостями, характерними для спортсменів вищих досягнень. Висновки. Таким чином, досвід, накопичений традицією світового єдиноборства в області психологічної підготовки, є найбагатшим резервом для підняття рівня спортивних досягнень, в тому числі, і дзюдо. Спостерігається неухильне інтерес до дослідження психологічних навичок. Особливою популярністю користуються методи що призводять до позитивних емоційних реакцій, що дозволяють визначити цілий спектр психологічних навичок.

Біографії авторів

Костянин Ананченко, Харківська державна академія фізичної культури

к.фіз.вих., доцент

Антон Чуєв, Харківська державна академія фізичної культури

аспірант кафедри одноборств

Георгій Зантарая, Харківська державна академія фізичної культури

аспірант кафедри одноборств

Посилання

Алексеев, А. Ф., & Ананченко, К. В. (2007). «Причины возникновения травм у дзюдоистов и их профилактика». Слобожанський науковоспортивний вісник, (11), 106-108.

Ананченко, К. В., Бойченко, Н. В., & Панов, П. П. (2017). «Вдосконалення координаційних здібностей юних дзюдоїстів». Єдиноборства, (3), 4-11.

Ананченко, К. В., & Хацаюк, О. В. (2018). «Особливості тренувального процесу та техніко-тактичної підготовленості дзюдоїстів-ветеранів». Единоборства, 4-18.

Бойченко, Н. В., Станкевич, Б., & Дрозд, М. С. (2014). «Контроль за станом підготовленості борця». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, 1, 14-17.

Волков, И. П. (1994). «Задачи и формы психологического обеспечения высококвалифицированных спортсменов к соревнованиям». Научные исследования и разработки в спорте, № 1, 5 – 10.

Воронова, В. І. (2007). Психологія спорту: Навч. посібник. Олімпійська література, Київ.

Гинзбург, М. Р. (1994). Психологическое содержание личностного самоопределения. Вопросы психологии, №3. 55-63.

Зайцева, Т. В. (2002). Теория психологического тренинга. Психологический тренинг, как инструментальное действие. СПб.: Речь, Смысл, Москва.

Коробейников, Г., & Орденов, С. (2005). «Диагностика психофизиологического состояния дзюдоистов высокой квалификации». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и єдиноборств в высш. учебн. зав., 78 – 80.

Пакулін, С. Л., Ананченко, К. В., & Ручка, Є. В. (2016). «Вдосконалення техніко-тактичної та психологічної підготовки борців вільного стилю». Traektoriâ Nauki = Path of Science, 2 (12), 9.1-9.12. doi: 10.22178/pos.17-14

Романенко, В. А. (2005). Диагностика двигательных способностей. «Новый мир», УКЦентр, Донецк.

Тропин, Ю. Н., & Бойченко, Н. В. (2017). «Содержание различных сторон подготовки борцов». Единоборства, 79-83.

Fournier, J., Calmels, C., Durand-Bush, N., & Salmela, J. (2005). Effect of a season–long PST program on gymnastic performance and on psychological skills development. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 3: 59-78.

Burton, D., & Raedeke, T. (2007). Sport Psychology for Coaches. Champaign: Human Kinetics.

Jack, J., Lesyk, Ph.D., (2005). The Nine Mental Skills of Successful Athletes [Электронный ресурс] // URL: https://www.sportpsych.org/nine-mental-skills-overview (дата обращения: 18.02.2015).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-14

Номер

Розділ

Статті