Вплив інтегральних вправ на фізичну підготовленість спортсменів, що займаються айкідо

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2019-3.08

Ключові слова:

айкідо, юні спортсмени, фізична підготовка, інтегральні вправи, тести

Анотація

Мета: визначити вплив інтегральних вправ на фізичну підготовленість спортсменів, що займаються айкідо. Матеріал і методи. у дослідженні брали участь юні спортсмени 11-13 років спортивно-юнацького клубу при херсонській обласній федерації з айкідо. Секційні заняття з юними спортсменами відбувалися тричі на тиждень протягом 2017-2018 років. Загальна фізична підготовленість борців досліджувалася за наступними тестами: стрибок у довжину з місця, човниковий біг 4х5 м, згинання та розгинання рук в упорі лежачи, нахил тулуба вперед з положення сидячи. Щодо оцінки спеціальної фізичної підготовленості юних айкідістів були застосовані наступні тести: мае-укемі 20 перекатів (спеціальна координаційна підготовленість), шомен учі правою та лівою рукою (швидкість та сила верхнього плечового поясу), сувари ваза мае шико на 10 м (спеціальна витривалість та сила нижніх кінцівок). Для ефективного проведення аналізу отриманих результатів всі показники тестування заносились до протоколів, після чого проводилась статистично-математична обробка. Порівняння проводилося по кожному окремому руховому тесту. Отримані результати оброблялись на персональному комп’ютері. При проведенні порівняльного аналізу, для визначення ступеня достовірності розходжень між середніми показниками груп, нами використовувався критерій Стьюдента. Результати: по завершенню дослідження за всіма тестами за рахунок використання інтегральних вправ та інтегральної підготовки  відбулись позитивні зрушення в показниках тестових випробувань від 4 до 40 %. Встановлено, що розходження між показниками чотирьох тестів (два з загальної фізичної підготовленості та два зі спеціальної фізичної підготовленості) виявилися достовірними (р<0,05). Висновки. експериментально встановлено, що покращення в показниках фізичної підготовленості спортсменів-айкідістів стало можливим завдяки використанню в тренувальній роботі, з групами початкової підготовки, інтегральних вправ.

Біографії авторів

Євгеній Стрикаленко , Херсонський державний університет

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент, завідувач кафедри олімпійського та професійного спорту

Віктор Гузар , Херсонська державна морська академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Олег Шалар , Херсонський державний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри олімпійського та професійного спорту, доцент

Посилання

Алексєєв, А. Ф., Ананченко, К. В., & Бойченко, Н. В. (2014). Теорія та методика викладання дзюдо та самбо: навч. посіб. для студенів 3 курсу (за кредитно-модульною системою). ХДАФК, Xарків.

Бойченко, Н. В. (2007). «Пути повышения эффективности тренировочного процесса в восточных единоборствах». Физическое воспитание студентов творческих специальностей, 2, 148-150.

Бойченко, Н. В., Станкевич, Б., & Дрозд, М. С. (2014). «Контроль за станом підготовленості борця». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, 1, 14-17.

Волков, Л. В. (2002). Теория и методика детского и юношеского спорта. Олимпийская литература, Киев.

Гаськов, А. В. (2010). Теория и методика спортивной тренировки в единоборствах. Изд-во Бурятского ун-та, Улан-Удэ

Гузар, В. М., Шалар, О. Г., & Савченко-Марущак, М. С. (2016). «Вплив фізичної підготовленості на властивості особистості юних каратистів». Вісник

Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка, Вип. 139. Т.I, 45-48.

Кедровський, Б., Шалар, О., & Іздебський, І. (2015). «Взаємозв’язок між фізичною та технічною підготовленістю юних борців». Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, №3 (31), 239-242.

Матвеев, Л. П. (1999). Основы общей теории спорта и системы подготовки спортсменов. Олимпийская литература,. Киев.

Платонов, В. (2018). «Cтруктура и содержание непосредственной подготовки спортсменов высокой квалификации к главным соревнованиям». Наука в олимпийском спорте, 2, 17-41.

Сиодо, Г. (2000). Айкидо. Мастер-курс. София, Киев.

Стрикаленко, Є. А., Гузар, В. М., & Шалар, О. Г. (2016). «Проблема травматизму в кіокушин карате». Здоровье, спорт, реабилитация, №4, 73-77.

Тропин, Ю. Н., & Бойченко, Н. В. (2017). «Содержание различных сторон подготовки борцов». Единоборства, 79-83.

Шалар, О. Г., Дніщенко, М. В., & Хоменко, В. В. (2017). «Психологічний відбір у карате». Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Випуск 17, 43-46.

Шалар, О. Г., Романюк, О., & Гузар, В. М. (2017). «Фізична підготовка юних борців з таеквон-до». Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Випуск 17, 100-104.

Шалар, О. Г., Стрикаленко, Є. А., & Савченко-Марущак, М. С. (2018). «Психологія тактичного двобою юних каратистів». Единоборства №2 (8), 104-115.

Шалар, О., Марущак, Ю., & Гузар, В. (2018). «Методика формування індивідуального стилю змагальної діяльності юних тайських боксерів». Фізичне виховання і спорт в навчальних закладах України на сучасному етапі: стан, напрямки та перспективи розвитку, 276-281.

Шалар, О. Г., Савченко-Марущак, М. С., & Стрикаленко, Є. А. (2018). «Взаємозв’язок стилів діяльності юних каратистів із спортивною та психологічною підготовленістю». Единоборства №3 (9), 77-85.

Шалар, О. Г., Хоменко, В. В., & Дніщенко, М. В. (2018). «Емоційно-вольова та психомоторна сфера юних каратистів». Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Випуск 18, 81-85.

Nariyama, Tetsuro. Aikido randori. Published by Shodokan/ First edition July 2010 — 301 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-14

Номер

Розділ

Статті