Підвищення ефективості тренувального процесу юних таеквондистів на підставі аналізу їх підготовленості

Автор(и)

Ключові слова:

таеквон-до, тренувальний процес, юні спортсмени, підготовленість, педагогичне тестування, сенсомоторні реакції, фізичні якості

Анотація

Мета: визначити основні напрямки підвищення ефективності тренувального процесу таеквондистів-новачків на підставі аналізу їх підготовленості. Матеріал та методи.  Раціональна побудова тренувального процесу має значення на усіх етапах багаторічної спортивної підготовки. На етапі початкової підготовки від цього буде залежить наскільки юні спортсмени будуть зацікавлені навчально-тренувальним процесом, їх спортивні досягнення, сохраність контингенту в навчальних групах. За остані роки значно зросла конкуренція між спортивними секціям одноборств у спортивних школах та клубах. Для формування стійкого інтересу у новачків до тренувальних занять необхідно індивідуально підходити до кожного спортсмена окремо, враховувати їх психофізіологічні та фізичні особливості розвитку. Використання у тренувальному процесі сучасних науково-обгрунтованих методик навчання техніки та розвитку фізичних якостей, які враховують особливості розвитку учнів, використання системи оцінок прогресу у навчанні для створення мотивації и т.ін. може підвищити ефективність тренувального процесу та дозволить вирішити основні завдання етапу початкової підготовки. В дослідженні були використанні наступні методи: інструментальний метод, педагогичне тестування та методи математичної обробки експериментальних даних. Результати: на підставі аналізу  рівня підготовленості юних таеквондистів визначені основні напрямки їх тренувального процесу. Висновки: 1) Об'єктивна оцінка рівня підготовленості юних спортсменів дозволяє визначити параметри, які відстають та на підставі цього підібрати засоби та методи з їх покращення. 2) Визначені основні напрямки підвищення ефективності тренувального процесу таеквондистів-новачків, до них можна віднести збільшення долі вправ на розвиток координаційнх здібностей, гнучкості.

Біографії авторів

В’ячеслав Романенко , Харківська державна академія фізичної культури

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри єдиноборств

Наталія Веретельникова, Харківська державна академія культури

старший викладач кафедри фізичної культури і здоров'я

Посилання

Арзютов, Г. Н. (1999). Многолетняя подготовка в спортивных единоборствах. НПУ им. М. П. Драгоманова, Киев.

Ашанин, В. С. (2015). «Использование компьютерных технологий для оценки сенсомоторных реакций в единоборствах». Слобожанський науково-спортивний вiсник,15-18.

Голоха, В. Л. (2017). «Методы определения функциональной подготовленности спортсменов в восточных единоборствах», Единоборства, №2, 15-18.

Матвеев, Л. П. (2005). Общая теория спорта и её прикладные аспекты. Издательство «Лань», СПб.

Озолин, Н. Г. (2003). Настольная книга тренера : Наука побеждать. ООО «Издательство ACT», Москва.

Ровный, А. С. (2013). Управление подготовкой тхэквондистов. Харьков.

Романенко, В. В., & Ровный, А. С. (2016). «Модельные характеристики сенсомоторных реакций и специфических восприятий единоборцев высокой квалификации», Единоборства №1, 54-57

Романенко, В. В., & Веретельникова, Н. А. (2017). «Биомеханический анализ техники в единоборствах», Единоборства №4, 74-78

Podrigalo, L. (2017). «Special aspects of psycho-physiological reactions of different skillfulness athletes, practicing martial arts». Journal of Physical Education and Sport,Vol. 17, iss. 2, 519-526.

Volodchenko, O. (2017). «Comparative Analysis of a functional state of martial arts athletes». Journal of Physical Education and Sport, Vol. 17, iss. 4, 2142 - 2147.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-12

Номер

Розділ

Статті