Cоціально-психологічна підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу в кризових ситуаціях (практичний досвід)
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.1.4Ключові слова:
психічне здоров’я, заклади вищої освіти, освітній процес, здобувачі вищої освіти, кризові ситуаціїАнотація
У статті узагальнено практичний досвід факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Вокремлено основні напрями із збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу: проведення наукових досліджень комплексної реабілітації вразливих категорій громадян у кризових умовах (функціонування науково-дослідних центрів та лабораторій; розробка кафедральних тем; діяльність наукових шкіл; реалізація освітньо-наукових програм тощо); організація і проведенння позанавчальних заходів (студентські конкурси, захист соціальних проектів, акції, флешмоби тощо.); ініціювання заходів науково-практичного спрямування для викладачів і студентів (наукові фестивалі, конференції, марафон онлайн-зустрічей з лекторами європейських країн); участь у програмах підвищення кваліфікації і навчальних програмах, тренінгах; надання допомоги та впровадженням програм адаптації внутрішньо-переміщених осіб; проєктна діяльність; проведення опитувань викладачів і здобувачів вищої освіти щодо стану психічного здоров'я, курсу реабілітаційної допомоги особам у кризових ситуаціях; розміщення на сайті факультету інформаційного ресурсу з посиланням на матеріали, що стосуються питання соціально-психологічної реабілітації від наслідків війни. Ці заходи спрямовані на створення безпечного освітнього середовища для життя та здоров’я здобувачів вищої освіти, включаючи психічне здоров’я.Посилання
Всесвітня організація охорони здоров’я. [World Health Organization]. (in Ukrainian). URL: https://vue.gov.ua/%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82% D0%BD%D1%8F_%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%BE%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8_%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%E2%80%99%D1%8F
Дружина Президента Олена Зеленська у межах Національної стратегії безбар’єрності запускає проєкт «Реабілітація травм війни в Україні». [The wife of the President, Olena Zelenska, is launching the project "Rehabilitation of War Injuries in Ukraine" as part of the National Barrier-Free Strategy]. (in Ukrainian). URL: https://www.ukrinform.ua/amp/rubric-society/3541350-zelenska-zaavila-pro-zapusk-proektu-reabilitacia-travm-vijni-v-ukraini.html?fbclid=IwAR1ZMaTaURppOw2H3regTkFs ME5xgFb2tibUnK4BuZgZddacEQHySj-VAkM
Кокун, О. М. (2022). Всеукраїнське опитування «Твоя життєстійкість в умовах війни»: препринт. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 46 с. [Kokun, O. M. (2022). All-Ukrainian survey "Your vitality in the conditions of war": preprint. Kyiv: Institute of Psychology named after H.S. Kostyuk of the National Academy of Sciences of Ukraine. 46 p.] (in Ukrainian).
Мартинова, Л. (2022). Психічне здоров я в умовах війни. Журнал «НейроNews: психоневрологія та нейропсихіатрія». 3-4 (134). [Martynova, L. (2022). Mental health in the conditions of war. NeuroNews magazine: psychoneurology and neuropsychiatry. 3-4 (134)]. (in Ukrainian). URL: //neuronews.com.ua/ua/archive/2022/3-4%28134%29/pages-5/psihichne-zdorov-ya-v-umovah-viyni?utm_campaign=MassMail&utm_medium=email&utm_source=female-list#gsc.tab=0
Оприлюднено первинний аналіз оцінювання потреб фахової передвищої та вищої освіти України. [The primary analysis of the assessment of the needs of professional pre-higher and higher education of Ukraine has been published]. (in Ukrainian). URL: //mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-pervinnij-analiz-ocinyuvannya-potreb-fahovoyi-peredvishoyi-ta-vishoyi-osviti-ukrayini
Оржель, О. (2022). Соціальна місія університету під час воєнного часу в суспільстві знань. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». №13. С. 26-36. [Orzhel, O. (2022). The social mission of the university during wartime in the knowledge society. International Scientific Journal "Universities and Leadership". No. 13. P. 26-36]. (in Ukrainian).
Панок, В. Г. (2020). Концепція психологічного супроводу освітніх реформ у діяльності психологічної служби. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1), 1-16. [Panok, V. G. (2020). The concept of psychological support of educational reforms in the activity of the psychological service. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 2(1), 1-16]. https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-9-1. (in Ukrainian).
Панок, В. Г. (2022). Діяльність психологічної служби та українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи в умовах війни: результати, проблеми, пріоритети. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-8. [Panok, V. G. (2022). Activities of the psychological service and the Ukrainian scientific-methodological center of practical psychology and social work in the conditions of war: results, problems, priorities. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 4(2), 1-8]. (in Ukrainian). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4205
Слюсаревський, М. М. (2022). Соціально-психологічний стан українського суспільства в умовах повномасштабного російського вторгнення: нагальні виклики і відповіді: Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 21 квітня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(1). [Slyusarevsky, M. M. (2022). The socio-psychological state of Ukrainian society in the conditions of a full-scale Russian invasion: urgent challenges and responses: Scientific report at the meeting of the Presidium of the National Academy of Sciences of Ukraine on April 21, 2022]. (in Ukrainian). https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4124
Соціально-психологічна реабілітація вразливих категорій громадян від наслідків війни: колективна монографія / О. Д. Caфiн, Н. М. Коляда та ін. ; за заг. ред. О. О. Кравченко. Київ : Ямчинський О.В., 2022. 406 с. [Socio-psychological rehabilitation of vulnerable categories of citizens from the consequences of war: a collective monograph / O. D. Cafin, N. M. Kolyada and others. ; in general ed. O. O. Kravchenko. Kyiv: O. V. Yamchinskyi, 2022. 406 p.].
Факультет соціальної та психологічної освіти. [Faculty of Social and Psychological Education]. (in Ukrainian). URL: fspo.edu.ua
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Oksana Kravchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).