МУЗЕЙНІ ПРАКТИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ В ХУДОЖНІХ МУЗЕЯХ ФЕДЕРАТИВНОЇ РЕСПУБЛІКИ НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2018.152942Ключові слова:
Art Museums in the German Federal Republic, Museums` practices for children.Анотація
Мета статті полягає у введені до вітчизняного культурологічного дискурсу аналітично обробленої та узагальненої інформації щодо орієнтованих на дітей музейних практик художніх музеїв ФРН. Методологія дослідження складається з сукупності методів: аналізу і синтезу, порівняльного, описового метода. Наукова новизна роботи полягає у розширенні знання щодо музейних практик художніх музеїв ФРН, зокрема, тих, що орієнтовані на дітей. Художні музеї країни пропонують програми, диференційовані в залежності від вікових категорій дітей та підлітків: від трьох років до учнів старших класів. Ці програми дозволяють дітям краще зрозуміти історію мистецтв, а також специфіку сучасного мистецтва. Подібні музейні практики спираються на декілька концептуальних підґрунть: концепцію навчання через гру, концепцію художнього музею як культурного центру сімейного дозвілля, концепцію неформальної освіти засобами мистецтва, концепцію розвитку операційного інтелекту дитини засобами мистецтва. Висновки. Ознайомлення з орієнтованими на дітей практиками художніх музеїв ФРН надає можливість для запровадження українськими художніми музеями аналогічних практик в роботу з дитячою аудиторією.
Посилання
Брунигхаус-Кнубель, К. Музейное образование в контексте функций музея. Управление музеем. Практическое руководство. Париж: ИКОМ, 2004. С.119-132.
Вайдахер, Фрідріх. Загальна музеологія; [навч. пос.]. Львів: Літопис, 2005. 632 с.
Хадсон К. Влиятельные музеи / [пер. с англ.]. Новосибирск: Сибирский хронограф, 2001. 194 с.
Калугина Т. П. Художественный музей как феномен культуры. СПб.: ООО «Издательство "Петропо-лис», 2001. 224 с.
Галкина Т. В. Музееведение: детский музей. Томск, 2004. 32 с.
Гончарова О. М. Культурні практики для дітей у художніх музеях США. Вісник НАКККіМ. К.: Міленіум, 2018. Вип. 2. С. 3-7.
John H. Falk. Living in a Learning Society: Museums and Free-choice Learning / John H. Falk, Lynn D. Dierking, and Marianna Adams. A companion to museum studies; [edited by Sharon Macdonald]. Padstow, Cornwall: T.J. International Ltd, Blackwell Publishing Ltd, 2006. 570 р. С. 323 – 340. (Blackwell companions in cultural studies; 12).
Jessica J. Luke. Play and Children's Museums: A Path Forward or a Point of Tension? / Jessica J. Luke Susan M. Letourneau, Nicole R. Rivera, Lisa Brahms, Sarah May. Curator Museum Journal. Volume 60, Issue 1. January 2017. Pages 37–46. URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cura.12186/full
Hooper-Greenhill E. Changing values in the Art Museums: Rethinking communication and learning // Mu-seum Studies: Antology of Contexts; [edited by Bettina Messias Carbonell]. Ed. 2. Malden, MA.: Blackwell Publishing Ltd, 2012. P. 517-532.
Werner Frömming. Gute Stadtentwicklung denkt Kultur für alle mit. Kulturelle Bildung für Kinder und Jugendliche. Druckhaus Dresden GmbH, 2015. S. 26-31.
Antwort des Senats auf die Kleine Anfrage der Fraktion Bündnis 90/Die Grünen Kindern und Jugend-lichen den Weg ins Museum und zur kulturellen Teilhabe erleichter 05.04.2016. - https://www.gruene-fraktion-bremen.de/fileadmin/bremen/homepage/0-BBue/KlAnfr/19-0358_KlAnfr_Kinder_ins_Museumseum.pdf
Гравюрний кабінет Берліна. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/kupferstichkabinett/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Музей Брандхорста. Офіційний сайт: http://www.museum-brandhorst.de/de/kunstvermittlung/kinder-jugendliche-und-familien.html
Картинна галерея Берліна. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/en/museums-institutions/gemaeldegalerie/education-outreach/children-families.html
Музей Берггрюна. Офіційний сайт:https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/museum-berggruen/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Музей герцога Антона Ульріха. Офіційний сайт: https://www.3landesmuseen.de/Herzog-Anton-Ulrich-Museum.304.0.html
Музей Боде. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/bode-museum/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Музей Вальрафа –Ріхартса. Офіційний сайт: https://www.wallraf.museum/junior/junior/mit-elefant-hase-im-museum/
Пергамський музей. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/pergamonmuseum/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Римсько-германський музей Кельна. Офіційний сайт: http://www.roemisch-germanisches-museum.de/Fuer-Kinder
Стара національна галерея Берліна. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/alte-nationalgalerie/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Старий музей Берліна. Офіційний сайт: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/altes-museum/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Кунстхалле Гамбурга. Офіційний сайт: https://www.hamburger-kunsthalle.de/programmformat/angebote-fuer-schulen
Державна галерея Штутгарта. Офіційний сайт: https://www.staatsgalerie.de/besuch/bildung-vermittlung/kindergaerten-und-kindertagesstaetten.html
Deutsches Hygiene-Museum Dresdner Kinder-Museum Welt Der Sinne: https://www.dhmd.de/fileadmin/user_upload/DHM/Presse/Pressemappen/DHMD_Kinder-Museum_Pressemappe.pdf
Brunighouse-Knubel, K. Museum education in the context of the museum's functions. Cornelia Brunighaus-Knubel. Management of the museum. Practical guide. Paris: ICOM, 2004. 119-132.
Waidacher, Friedrich. Handbuch der Allgemeinen Museologie. - Lviv, Litopis, 2005.. [in Ukrainian].
Hudson, Kenneth. Museums of Influence. Novosibirsk, Sibirsky hronograf, 2001 [in Russian].
Kalugina T.P. Hudojestvenniy musei kak phenomen cultury. SPb.: OOO Izdatelstvo «Petropolis», 2001. [in Russian].
Galkina T.V. Museevedenie: Detskiy musei. Galkina T.V. Tomsk, 2004. [in Russian].
Goncharova O. M. Cultural practices for children in the USA Art Museums | Olena Mykola Goncharova // Bulletin of the NKCCM. K.: Millennium, 2018.- Vip. 2. P. 3-7. [in Ukrainian].
John H. Falk. Living in a Learning Society: Museums and Free-choice Learning / John H. Falk, Lynn D. Dierking, and Marianna Adams // A companion to museum studies; [edited by Sharon Macdonald]. — Padstow, Cornwall: T.J. International Ltd, Blackwell Publishing Ltd, 2006. С. 323 – 340. (Blackwell companions in cultural studies; 12).
Jessica J. Luke. Play and Children's Museums: A Path Forward or a Point of Tension? / Jessica J. Luke Susan M. Letourneau, Nicole R. Rivera, Lisa Brahms, Sarah May // Curator Museum Journal. Volume 60, Issue 1. January 2017. – Pages 37–46. URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cura.12186/full
Hooper-Greenhill E. Changing values in the Art Museums: Rethinking communication and learning / Eilean Hooper-Greenhill // Museum Studies: An Antology of Contexts; [edited by Bettina Messias Carbonell]. Ed. 2. Malden, MA.: Blackwell Publishing Ltd, 2012. P. 517-532.
Werner Frömming. Gute Stadtentwicklung denkt Kultur für alle mit // Kulturelle Bildung für Kinder und Jugendliche. - Druckhaus Dresden GmbH, 2015. S. 26-31.
Antwort des Senats auf die Kleine Anfrage der Fraktion Bündnis 90/Die Grünen Kindern und Jugendlichen den Weg ins Museum und zur kulturellen Teilhabe erleichter 05.04.2016. https://www.gruene-fraktion-bremen.de/fileadmin/bremen/homepage/0-BBue/KlAnfr/19-0358_KlAnfr_Kinder_ins_Museumseum.pdf
Kupferstichkabinett Berlin: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/kupferstichkabinett/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Museum Brandhorst: http://www.museum-brandhorst.de/de/kunstvermittlung/kinder-jugendliche-und-familien.html
Gemäldegalerie Berlin: https://www.smb.museum/en/museums-institutions/gemaeldegalerie/education-outreach/children-families.html
Museum Berggruen: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/museum-berggruen/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Herzog Anton Ulrich-Museum: https://www.3landesmuseen.de/Herzog-Anton-Ulrich-Museum.304.0.html
Bode-Museum: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/bode-museum/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Wallraf-Richartz-Museum&FondationCorboud: https://www.wallraf.museum/junior/junior/mit-elefant-hase-im-museum/
Pergamonmuseum: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/pergamonmuseum/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Roemisch-Germanisches-museum : http://www.roemisch-germanisches-museum.de/Fuer-Kinder
Alte Nationalgalerie: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/alte-nationalgalerie/bildung-vermittlung/kinder-familien.html
Altes Museum: https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/altes-museum/bildung-vermittlung/schulen-kindertagesstaetten.html
Hamburger Kunsthalle: https://www.hamburger-kunsthalle.de/programmformat/angebote-fuer-schulen
Staatsgalerie Stuttgart: https://www.staatsgalerie.de/besuch/bildung-vermittlung/kindergaerten-und-kindertagesstaetten.html
Deutsches Hygiene-Museum Dresdner Kinder-Museum Welt Der Sinne: https://www.dhmd.de/fileadmin/user_upload/DHM/Presse/Pressemappen/DHMD_Kinder-Museum_Pressemappe.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.