ХОРЕОГРАФІЯ У НОМЕРІ ЕСТРАДНОГО ВОКАЛІСТА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167011Ключові слова:
хореографія, естрадний вокал, естрадний номер, артист-вокаліст, танецьАнотація
Мета дослідження – виявити особливості хореографії у номері естрадного вокаліста. Методологія. Систематизація підходів до розуміння місця та ролі хореографії у номері естрадного вокаліста шляхом аналізу наукової та методичної літератури дало змогу провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні необхідності різноаспектної хореографічної підготовки естрадних артистів-вокалістів задля високоякісного втілення художнього образу в діапазоні від сольного номера до мюзиклу. Висновки. Хореографічна складова номера естрадного вокаліста виконує не лише суто візуальну, прикрашальну функцію, а й сприяє поглибленню художнього образу, урізноманітненню його сприйняття глядачем. У системі підготовки естрадного співака вдосконалення вокальних можливостей повинне йти паралельно з хореографічною підготовкою з урахуванням домінантності вокального мистецтва в номері. Хореографічна підготовка вокалістів потрібна для вільного пластичного та танцювального імпровізування, виконання поставлених режисером та балетмейстером танцювальних композицій, органічної взаємодії із балетом-супроводом на сцені. Підготовка артиста мюзиклу, де хореографія наближається за кількісним та якісним параметрами до домінантного вокального мистецтва, вимагає розробки спеціальних тренувальних методик, що синхронізують вокал та хореографію. Поліваріантність підходів до хореографічної складової номерів естрадних солістів-вокалістів дає можливість найоптимальніше реалізувати художній образ відповідно до мистецьких завдань та індивідуальних особливостей артиста.Посилання
Богданов И. А., Виноградский И. А. Драматургия эстрадного представления : учебник. Санкт-Петербург : СПбГАТИ, 2009. 424 с.
Бойко О. Художній образ в українському народно-сценічному танці : автореф. дис… канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 «Теорія й історія культури». Київ, 2008. 19 с.
Верховенко О. А. Танцювальна складова мюзиклу другої половини ХХ – початку ХХІ століття : автореф. дис… канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 «Теорія та історія культури». Київ, 2013. 16 с.
Дрожжина Н. В. К проблеме сочетания эстрадного вокала с хореографией и пластикой. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. 2003. Вип. 11. С. 107–114.
Козлов Н. И. О пластической культуре эстрадного вокалиста. Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2007. Вып. 53. Том 22. С. 132–137.
Красовська Л. О. Про пластику та постановку номера естрадного співака. Культура України. 2018. №61. С. 149–156. https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.015
Монд О.-Л. Значение комплексного подхода в профессиональной подготовке вокалиста для развития отечественного мюзикла. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и ис-кусствоведение. Вопросы теории и практики. 2010. №2 (6). C. 53–57.
Плаксіна О. Ф. Необхідність використання пластичної культури естрадного вокаліста. Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології. 2013. Вип. 2. С. 361–366.
Сёмина Л. Р. , Сёмина Д. Д. Эстрадно-джазовый вокал : учеб.-метод. пособие. Владимир : ВлГУ, 2015. 92 с.
Bogdanov, I.A., & Vinogradskij, I. A. (2009). Dramaturgy of pop performance: textbook. Sankt-Peterburg: SPbGATI [in Russian].
Boiko, O. (2008). Artistic image in Ukrainian folk-stage dance. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Verkhovenko, O.A. (2013). Dance component of the musical of the second half of the XX – beginning of the XXI century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Drozhzhina, N.V., (2003). To the problem of combining pop vocal with choreography and plastic. Problems of interaction between art, pedagogy and the theory and practice of education, issue 11, 107–114 [in Russian].
Kozlov, N. I. (2007). About the plastic culture of the pop vocalist. Izvestia: Herzen University Journal of Humanities & Science, issue 53, vol. 22, 132–137 [in Russian].
Krasovska, L. O. (2018). About plasticity and setting the number of pop singer Culture of Ukraine, issue 61, 149–156 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.015
Mond, O.-L. (2010). The meaning of an integrated approach in vocational training for the development of a domestic musical. Historical, philosophical, political and legal sciences, culturology and art studies. Questions of theory and practice, issue 2(6), 53–57. [in Russian].
Plaksina, O.F. (2013). Need to use the plastic culture of the pop vocalist. Actual problems of public administration, pedagogy, and psychology, issue 2, 361–366 [in Ukrainian].
Sjomina, L.R., & Sjomina, D.D. (2015). Variety-jazz vocals: teaching aid. Vladimir: VlGU [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.