GRAPHIC CONTENT DESIGN OF THE DIGITAL INTERACTIVE BOOK
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.173630Анотація
Abstract. The present study introduced a design for graphic content of a digital interactive book, which is based on a system of design approaches and techniques for achieving a holistic visual language regarding the digital exposition environment of the cultural objects.
Keywords: Design, Digital Environment, Interactive Book, Visual Language, Design Approaches
Посилання
Bringhurst, Robert. The Basics of Typography / Robert Bringhurst; per. from English [G. Seversk]. - Moscow: Izd. D. Aronov, 2006 (Moscow: Publishing House "News"). - 430 s.
Win, Choi. How to design a modern website [Text]: professional web design based on the grid / Choi Win. - Moscow [and others]: Peter, 2011. - 192 p.
Felici, James. Typography: font, layout, design [Electronic resource] / James Felici; [trans. from English and comments. S.I. Ponomarenko]. - 2nd ed. - St. Petersburg: BHV-Petersburg, 2014. - 474 p.
Bartram, Alan. Futurist typography and the liberated text / Alan Bartram. - London: British library, 2005. - 160 p.
Glaser, Milton.Graphicdesign [Text] / Pref. by Jean Michel Folon. - Woodstock (N. Y.): Overlook press, [1973]. - 239s.
Jubert, Roxane. Typography and Graphic Design: from antiquity to the present / Roxane Jubert; forew. by Ellen Lupton a. Serge Lemoine; transl. from French by Deke Dusinberre a. David Radzinowicz. - Paris: Flammarion, 2006. - 431 p.
Swiss graphicdesign / Ed. by Robert Klanten [et al .; Prologue by Vladimir André Heiz; Transl. by Michael Robinson]. - Berlin: Die Gestalten Verl., [2000]. - 224 s.
New bookdesign / comp. a. ed. by Roger Fawcett-Tang; introd. a. interviews by Caroline Roberts. - London: King, 2004. - 192 p.
Roberts, William.Printers' marks. A chapter in typography / William Roberts. - [Repr.]. - Bristol: Thoemmes press; Tokyo: Kinokuniya, 1998. - XV, 261 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.