КОМПОЗИЦІЯ ЯК ПОШУК НОВОГО СТИЛЮ

Автор(и)

  • Oleksii Ovchrenko Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, Україна
  • Olena Podvolotska Київського нацiонального унiверситету культури i мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177781

Ключові слова:

стиль, композиція, постмодерн, еклектика, дизайн

Анотація

Мета статті – проаналізувати трансформацію та розуміння поняття «стиль» у співвідношенні з поняттям «композиція». Методологія дослідження ґрунтується на синтезі загальнонаукових методів, а також методів, інтегрованих з мистецтвознавчого, порівняльного та культурно-історичного підходів. Наукова новизна дослідження полягає в спробі прослідкувати трансформацію і відношення до стилю у сучасному постмодерному суспільстві, зокрема у співвідношенні з поняттям архітектурної композиції. Висновки. Еклектичність естетичної та художньої свідомості активно апелює, спирається і використовує поняття стилю, поступово доводячи його до повної естетичної гомогенності та нейтралізації. Однак  системність композиційного мислення, зокрема в дизайні, так само актуальна, як і в інших, більш традиційних, видах творчої реалізації людини, що завжди вимагає все ж таки знаходити свої стилістичні рішення. Нові стилі вже не стільки народжуються спонтанно, як своєрідний підсумок, скільки свідомо моделюються, орієнтуючись на історичні стилі. Художник-стиліст не стільки винаходить, скільки комбінує весь історичний досвід, що дає йому змогу творчо його використовувати для пошуків індивідуального вираження.

Біографії авторів

Oleksii Ovchrenko, Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри теорії та історії мистецтв

Olena Podvolotska, Київського нацiонального унiверситету культури i мистецтв

викладач кафедри дизайну i технологiй

Посилання

Власов В. Г. Новый энциклопедический словарь изобразительного искусства: в 10 т. Т.IX. СПб.: Азбука-классика, 2008. 768 с.

Власов В. Г. Стили в искусстве: Словарь: в 3 т. Т. 1. СПб., 1995. 672 с.

Лосєв А.Ф. Проблема художественного стиля. Киев: Collegium, 1994. 288 с.

Соколов А. Н. Теория стиля. Москва: Искусство, 1968. 218 с.

Шпенглер О. Закат Европы: Очерки морфологии мировой истории. Т.1: Образ и действительность : пер. с нем. Минск : Попурри, 1998. 688 с.

Vlasov V. G. (2008). New encyclopedic dictionary of visual arts: 10 t. T.IX. SPb.: ABC Classic [in Russian].

Vlasov V.G (1995). Styles in Art: Dictionary: 3 t. T. 1. SPb. [in Russian].

Losev A.F. (1994). The problem of artistic style. Kyiv: Collegium. [in Russian].

Sokolov A. N. (1968).Theory of Style. Moscow: Art [in Russian].

Spengler O. (1998). The Decline of Europe: Essays on the morphology of world history. T.1: Image and reality: Per. with him. Minsk: Potpourri [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Мистецтвознавство