THE EFFECT OF SOCİAL MEDİA ON IN-ORGANİZATİON PERFORMANCE, COST REDUCTİON, CUSTOMER RELATİONSHİP MANAGEMENT, AND ACCESSİBİLİTY TO INFORMATİON
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178681Анотація
Abstract. The present research aimed at investigating the impact of social media on organizational
performance, cost reduction, customer relationship management, and accessibility to information in Kerman
Motor Company. The research method was a descriptive survey. The statistical population of this research
includeed all Kerman engine staff and managers. The sample size was determined by using Cochran's formula of 207 people and a randomized sampling method was available as well. The research data were collected by using library and field method and the tools used in the questionnaire. The reliability of the questionnaires was confirmed by Cronbach's alpha (0.891) and the validity of the tool was confirmed by content and structure. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics using Lisrel software. The results of this research indicated that social media has a positive impact on customer relationship management, cost reduction, entrepreneurial activities, risk taking and innovative activities. Also, results indicated that social media has no significant effect on access to information.
Keywords: In-Organizational Performance, Cost Reduction, Customer Relationship Management,
Accessibility to Information.
Посилання
Hosseinabadi, P. (2013), The study of the effect of social network based on social networks on brand
trust and brand loyalty, master's thesis of Islamic Azad University, Tehran Central Branch - Faculty of
Management.
Roshandel Arbatani, T. (2016), The Effect of Social Networks on Improving Loyalty and Brand Customer Relationship, Journal of Bazargan Management, Faculty of Management, University of Tehran,
Volume 8, Number 3587 - Pages. 606.
Maleki, F., Shafiei Nikabadi, M. & Feyzdavood, M. (2015), The effect of tendencies of using online social networks on organizational performance by investigating the role of middleware of brand value based on customer, Volume 5, Issue 3, Autumn 2015, pp, 55-68.
Mosavi Qadimi, J. (2014), The Effect of Social Media on Brand Loyalty, Master's Thesis, Islamic Azad University, Central Tehran Branch - Faculty of Management and Accounting.
Rheingold , H. (1991). “A Slice Of Life In My Virtual Community”, In L. M. Harasim (Ed.), Global Networks, Cambridge. MA: MIT Press, 57–.80
Rust, R. (2004). “Return On Marketing: Using Customer Equity To Focus Marketing Strategy,”. Journal Of Marketing, 68, .27-109
Soderlund, M. (2006). Measuring Customer Loyalty With Multi-Item Scales: A Case For Caution"., International Journal Of Service Industry.
Wind, Y. (1982). Product Policy: Concepts, Methods And Strategies,. Addison Wesley, New York, NY.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.