PERCEPTION OF HEALTH PRODUCTS AND TRENDS IN ONLINE SHOPPING AND PROMOTION OF HEALTH PRODUCTS IN CROATIA
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178802Анотація
Abstract. The research deals with the perception of health products and the trends of online shopping and
promotion of health products in Croatia. Apart from the surveyed market segments, the consumer behaviour patterns and the sales and online marketing promotions, a primary survey was conducted on a sample of 155 respondents, all Croatian citizens. The data shows that the level of awareness on purchasing health products is growing exponentially. In addition, health products are also expensive products. Along with the information at the point of sale, online promotional activities are the strongest channel in communicating such products. The buyers also place significant value on user reviews, and the collection of information on health products online is also increasing.
Keywords: Online selling, online promotion, new trends, health products, consumer perception.
Посилання
Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., Mayer, R., Johnston, K., (2009.): Internet Marketing: Strategy, Implementation
and Practice. 4th Edition. Prentice Hall. (http://books.mec.biz/tmp/books/5G7BGE3Z6KNWFOHBFCWN.pdf )
Gay, R., Charlesworth, A., Esen, R., (2007.): Online marketing. A customer – led approach, Oxford.
Krešić, G., (2012.): Trendovi u prehrani, University in Rijeka, Opatija.
Škare V., (2004.) Internetski marketing, chapter 19 in, Previšić, J., Ozretić Došen, Đ. (ed.): Marketing,
Adverta, Zagreb.
Bright Local, Local Consumer Review Survey, https://www.brightlocal.com/learn/local-consumer-review-
survey-2014/, 2014.
Consumer Barometer: https://www.consumerbarometer.com/en/stories/millennials,
https://www.consumerbarometer.com, accessed on 20.6.2017.
Consumer Barometer, The Millennials, Mobile is their go-to device, 2017,
https://www.consumerbarometer.com/en/stories/millennials, accessed on 20.2.2018.
The Consumer Barometer Survey
/15 https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=UK, 2017.
De Irala-Estevez, J., Groth, M., Johansson, L., Oltersdorf, U., Prattala, R., Martinez-Gonzale, M. A., (2000.) -
A systematic review of socioeconomic differences in food habits in Europe: consumption of fruit and vegetables.
European Journal of Clinic Nutrition, 54, 706-714 http://www.nature.com/ejcn/journal/v54/n9/pdf/1601080a.pdf,
accessed on 10.6.2017.
Euromonitor International: http://www.euromonitor.com/, accessed on 15.6.2017.
Gfk: http://connected-consumer.gfk.com/ accessed on 15.6.2017.
International Food Information Council Foundation, 2016 Food and Health Survey,
dialogue, accessed on 20.6.2017.
Netokracija, Masterindex Hrvatska 2017, http://www.netokracija.com/masterindex-istrazivanje-2017-142371,
accessed on 21.5.2018.
Simon Kemp, (2018.) Digital in 2018: World's Internet users pass the 4 billion mark, We are social, Special
report, https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, accessed on 2.2.2018.
The Center for client retention, 2017 Retail Trends, http://tcfcr.com/2017-retail-trends/, 2016.
Who are Croatian Facebook users?, https://www.arbona.hr/blog/internet-ili-internetski-marketing/infografika-
tko-su-hrvatski-facebook-korisnici/453, 23.11.2016, accessed on 15.2.2018.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.