DECISION TO CHOOSE FAST FOOD RESTAURANTS OF THE YOUNG PEOPLE IN HO CHI MINH CITY, VIET
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178810Анотація
Abstract. This study has specific objectives of Identifying and Measuring the impact level of the factors that affect the decision to choose fast food restaurants of the young people in Ho Chi Minh City, Vietnam (HCMC), by surveying 225 young consumers living in HCMC. The SPSS 20 tool was used through the Cronbach's Alpha, EFA, multiple linear regression analysis. The result shows four factors positively affect the decision of choosing fast food restaurants of the young people in HCMC in the order of decreasing level: (1) Price, (2) Products, (3) Store location, and (4) Space. The results also show that there is no difference in the decision by gender but there are differences by occupation and income. From that, several managerial recommendations have been proposed for managers of fast-food stores to develop
appropriate marketing strategies that impact on young people.
Keywords: Decision to choose, Fast food restaurants, The young people in HCMC
Посилання
Afrin & Ramalingam, 2016. Perception of the quick service restaurant: An explanatory study. International Journal of Commerce
and Management Research, 2(2), pp. 51-53.
Ajzen, I. & Fishbein, M., 1975. Formattion of Intentions. In: Belief, attitude, intention, and behavior : an introduction to theory and
research. Addison-Wesley Pub. Co., pp. 288-334.
Ajzen, I., 1991. The Theory of Planned Behaviour. Organizational Behaviour and Human Decision Processes, 50, pp. 179-211.
Clever, V. & Felix, C., 2016. Service Factors to the Choice of Fast Food Outlets. Greener Journal of Business and Management
Studies, 6(1), pp. 001-006.
Harrington, R. J., Ottenbacher, M. C. & Way, K. A., 2013. QSR Choice: Key Restaurant Attributes and The Role of Gender, Age
and Dining Frequency. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 4(1), pp. 81-100.
Kotler, P. & Armstrong, G., 2014. Principles of Marketing. 15 ed. US: Pearson Education.
Mason, K., Jones, S., Benefield, M. & Walton, J., 2013. Quick Service Restaurant Success Factors. Journal of International Business
and Economics, 13(4), pp. 109-114.
Nguyen Thi Hong Nhu, 2014. Factors affecting the Decission of Choosing Fast Food Restaurants of Can Tho City Consumers.
Special Issue on Foreign Economics, No. 11, pp. 66-71.
Nguyen Dinh Tho, 2014. Business Research Methodology. Hanoii: Labor – Society Publisher.
Oni, O. A. & Matiza, T., 2014. Factors Influencing Consumer Choice of Fast Food Outlet: The Case of an American. Mediterranean
Journal of Social Sciences, Volume 5, pp. 802 - 808.
Peter, J. P. & Olson, J. C., 2010. Consumer Behaviour & Marketing Strategy, New York: McGraw-Hill/Irwin.
Priyadarshini, C. S., 2016. A Study on Consumer Preference on Fast Food Outlets with reference to Coimbatore City. International
Journal of Multidisciplinary Research and Modern Education, 2(1), pp. 243-247.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.