INVESTIGATING THE IMPACT OF THE PHILOSOPHY PROGRAM FOR CHILDREN IN CREATIVITY DEVELOPMENT OF SIXTH-GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN THE FOURTH DISTRICT OF TEHRAN
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178814Анотація
Abstract. The aim of this study is to investigate the Impact of the implementation of the (teaching children
philosophy) programon creativity development of sixth-grade elementary school students in Tehran's Fourth District. This research was carried out using a semi-experimental method and using the design of the preliminary and final tests with the control group. The statistical population of this study was all sixth-grademale students of the fourth district of Tehran in the academic year of 2018-2019. Of them, 60 students were selected by cluster multistage sampling. (30 in control and 30in experimental groups). After conducting the training course, Abedi's creativity test was used in order to collect data and to
analyze the data, student’s t-test method was used for dependent groups. In general, the findings of this study confirmed the validity and reliability of the philosophy program for children in creativity development and its four main components: Fluency, elaboration, Originality,and flexibility.
Keyword: Creativity, philosophy for children, the research community, creative thinking.
Посилання
Eskandari, Hossein and JalehKiani (2007). The Effect of Story on Increasing the philosophy and questioning Skills of Student,
Journal of Curriculum Studies, p. 2, p.
Jahani, Jafar (2008). Teaching Creative Thinking for Teens, A Research-Driven Approach, Journal of Educational New Ideas,
Vol. 4, p. 3.
Jahani, Jafar (2009). developing Creativity from Theory to Practice, Tehran: Research Institute for Cultural and Social Studies.
Sarmad, Zohreh Abbas Bazargan and Elaheh Hejazi (2004). Research Methods in Behavioral Sciences, Tehran: Agah.
Salahshuri, Ahmad (2003). The Effect of Improvisation on the Development of Creative Thinking of 4 th gradeElementary
Scholl Students in Empirical Sciences in Farsan City, Master's Thesis, Tehran: AllamehTabatabaei University.
Sharifi Najafabadi (2010). The Effectiveness of Children's Narrative-Based Philosophical thinking on the Problem-Solving
Ability of First grade Students in Isfahan City, Master's Thesis, AllamehTabatabaei University.
Sadeghi MalAmiri, Mansour (2007). Creativity System Approach: Individual, Group, Organization. Tehran: Imam Hossein
University (AS).
Fisher, Robert (2009). Education and Thought, Translation by ForoughKianzadeh, Ahvaz: Rasesh Publishing.
Qaraamaleky, Ahad, Faramarz (2005). Philosophy for Children from Logical Thinking to Philosophical Business, Special Letter
to Philosophy and the Child, Foundation for Sadra's Government, issue 1.
Maghsoudi, Ghazanfar (200). The study of the effectiveness of the problem-solving training method on the creativity of
preschool children in Tabriz in the academic year of 2006-2007, Master's thesis, Tehran: AllamehTabatabaei University.
Naji, Saeed (2010). Philosophical study for children and adolescents, Dialogue with New Revolutionary Pioneers in Education,
V1, Tehran: Research Institute of Humanities and Cultural Studies.
Naji, Saeed and ParvanehGhazinejad (2007). Study of the Results of the Philosophy for Children Program on the reasoning
Skills of Children, Curriculum Studies, issue 7.
Naderi, Ezatollah and Maryam SeifNaraghi (2010). Neglects and shortcomings in research and theirexamples, Tehran:
Arasbaran.
Burke, l & Williams, J.M. (2008) .Developing Young Thinkers; An Intervention Aim to Enhance Childerens Thinking skills;
Thinking skills and Creativity, vol. 3. pp.104 -124.
Bleazby, J (2007). Reconstrcting Gender in the Philosophy for Children Program, paper presented at the Australasian
Association of Research in Education conference at the University of Notre Dame, Fremantle, Western Australia.
Ekvall, G. (1996). Organizational Climate for Creativity and Originality, European Journal of Work and Organizational
Psychology, Vol. 5.
Lipman, M (1991). Thinking in Education, Cambridge; Cambridge University.
Mitya Lar (2004). p4 c; philosophy process, perspective, and pluralism for children, Thinking; The journal of philosophy for
children, vol. 17, No. 1 and 2.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.