Міфологія естетики: поміж музами античності і законами нейроестетики
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191333Ключові слова:
primitive instincts, aesthetics, mythology, muses of antiquity, neuroesthetics, neuro art.Анотація
Мета дослідження полягає у виявленні зв’язків поміж розрізненими в часі епохами на основі функціонування різних видів античних мистецтв та естетичних відчуттів, визначених законами нейроестетики. Методи дослідження. Вибір дослідницьких стратегій при вивченні динаміки зміни суспільно-культурного устрою визначив застосування системного та комплексного підходів, а також порівняльного методу дослідження. Викори-стовуємо також прогностичний аспект дослідження, що передбачає вибудування нових ціннісних моделей і сим-волів, які відображають механізми культурно-мистецького розвитку людства. Використання вказаних методів до-слідження сприяло отриманню власних теоретичних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної теми, яка в науковому вимірі не отримала всебічного й об’єктивного висвітлення та досліджується вперше. Обґрунтовано ідею, яка полягає у тому, що осмислення зв’язків законів нейромистецтва і античної міфології слугуватиме глибшому пізнанню природи естетичних відчуттів. Висновки. Паралельні ряди нейроестетичних законів і міфологічних Муз дозволяють відчитати спорідненість глибинних ме-ханізмів естетичного сприйняття, що відкриває нові сенси еволюції людини. Такі паралелі підкреслюють роль ми-стецтва в опануванні власним потенціалом і визначають естетичний досвід важливим чинником самопізнання і розвитку людини.
Ключові слова: первісні інстинкти, естетика, міфологія, античні музи, нейроестетика, нейромистецтво.
Посилання
References
Kaiku, M. (2017). The future of reason. Scientific works to comprehend, refine and strengthen intellect. Tr. A. Kamenets. Lviv. [In Ukrainian].
Nietzsche F. (2018). Contradiction in body and soul. Nietzsche F. Morning Star. Thoughts on moral judg- ments. Tr. V. Kebuladze. Kyiv. [In Ukrainian].
Ramachandran, V. (2015). Brain recounts: What makes us human, Moscow. [in Russian].
Karpov, V., Syrotynska, N. (2018). Neuroаrt in the context of creativitу. Bulletin of the National Academy of Culture and Arts, ғ 1, pp. 21 – 36. [in English].
Karpov V., Syrotynska N. (2019). Homo parvus mundus est: imagination as a tool of knowledge and for- mation of the world. Bulletin of the National Academy of Culture and Arts, ғ 1. pp. 226-230. [in English].
Kędziora, Ł. (2014). Niezauważona i rewolucyjna neurohistoria sztuki, sztuki. Acta Universitatis Nicolai Copernici, 45, Toruń, pp. 223–252. [in Polish].
Zeki S. (1999). Inner Vision: An Exploration of Art and the Brain., Oxford. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.