Міфологія естетики: поміж музами античності і законами нейроестетики
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191333Ключові слова:
primitive instincts, aesthetics, mythology, muses of antiquity, neuroesthetics, neuro art.Анотація
Мета дослідження полягає у виявленні зв’язків поміж розрізненими в часі епохами на основі функціонування різних видів античних мистецтв та естетичних відчуттів, визначених законами нейроестетики. Методи дослідження. Вибір дослідницьких стратегій при вивченні динаміки зміни суспільно-культурного устрою визначив застосування системного та комплексного підходів, а також порівняльного методу дослідження. Викори-стовуємо також прогностичний аспект дослідження, що передбачає вибудування нових ціннісних моделей і сим-волів, які відображають механізми культурно-мистецького розвитку людства. Використання вказаних методів до-слідження сприяло отриманню власних теоретичних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної теми, яка в науковому вимірі не отримала всебічного й об’єктивного висвітлення та досліджується вперше. Обґрунтовано ідею, яка полягає у тому, що осмислення зв’язків законів нейромистецтва і античної міфології слугуватиме глибшому пізнанню природи естетичних відчуттів. Висновки. Паралельні ряди нейроестетичних законів і міфологічних Муз дозволяють відчитати спорідненість глибинних ме-ханізмів естетичного сприйняття, що відкриває нові сенси еволюції людини. Такі паралелі підкреслюють роль ми-стецтва в опануванні власним потенціалом і визначають естетичний досвід важливим чинником самопізнання і розвитку людини.
Ключові слова: первісні інстинкти, естетика, міфологія, античні музи, нейроестетика, нейромистецтво.
Посилання
References
Kaiku, M. (2017). The future of reason. Scientific works to comprehend, refine and strengthen intellect. Tr. A. Kamenets. Lviv. [In Ukrainian].
Nietzsche F. (2018). Contradiction in body and soul. Nietzsche F. Morning Star. Thoughts on moral judg- ments. Tr. V. Kebuladze. Kyiv. [In Ukrainian].
Ramachandran, V. (2015). Brain recounts: What makes us human, Moscow. [in Russian].
Karpov, V., Syrotynska, N. (2018). Neuroаrt in the context of creativitу. Bulletin of the National Academy of Culture and Arts, ғ 1, pp. 21 – 36. [in English].
Karpov V., Syrotynska N. (2019). Homo parvus mundus est: imagination as a tool of knowledge and for- mation of the world. Bulletin of the National Academy of Culture and Arts, ғ 1. pp. 226-230. [in English].
Kędziora, Ł. (2014). Niezauważona i rewolucyjna neurohistoria sztuki, sztuki. Acta Universitatis Nicolai Copernici, 45, Toruń, pp. 223–252. [in Polish].
Zeki S. (1999). Inner Vision: An Exploration of Art and the Brain., Oxford. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.