ФУНКЦИОНАЛІЗМ БАУХАУЗУ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ДИЗАЙНУ І РЕКЛАМИ (до 100-річного ювілею)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191335Ключові слова:
візуальний дискурс, дизайн, стиль, функціоналізм, естетика, рекламна графіка, плакат, візуальні комунікації.Анотація
Мета статті – теоретично узагальнити вагомий вплив Вищої школи архітектури та дизайну «Баухауз» (1919–2019), культурного символу Німеччини на становлення і розвиток художньо-проектної діяльності ХХ – по- чатку ХХІ ст. Методологія дослідження полягає в міждисциплінарному підході до формоутворення об‘єктів ди- зайну, застосовуючи системно-структурний, соціокультурний, аксіологічний, історико-мистецтвознавчий та компа- ративний методи. Наукова новизна. Комплексно розглянуто культурно-естетичні засади функціонального стилю в предметно-просторовому та візуально-інформаційному середовищі: меблях, посуді, текстилі, знакових формах, промисловій і рекламній графіці, фотографіці, плакаті, упаковці, дизайні книги, web-дизайні. На підставі проведе- ного стилістичного аналізу емпіричних матеріалів різних країн доведено, що стилістика школи «Баухауз» має ху- дожню та функціональну цінності, а її твори набули статусу світової мистецької спадщини. Висновки. В умовах сучасного стильового хаосу, трансформацій постмодернізму в пост-постмодернізм, товарного перенасичення і гіперспоживання все більшої популярності набуває функціоналізм у різновидах дизайну та реклами.
Посилання
Баухаус – утопия, которая состоялась. URL: https://artchive.ru/encyclopedia/781~Baukhauz
_utopija_kotoraja_sostojalas (дата зверн.: жовт. 2019).
Лаврентьев А. Родченко и Баухаус. В кн.: Ракурсы Родченко. Москва: Искусство, 1992. 224 с.
Прищенко С. Художньо-образна система рекламної графіки: монографія. Київ: НАКККіМ, 2018. 512 с.
Фиелл Ш., Фиелл П. Баухаус. В кн.: Энциклопедия дизайна (Концепции. Материалы. Стили). Москва: АСТ Астрель, 2008. 192 с.
Чепелик О. «Ікона модернізму» – 80-та річниця спорудження Баухаузу в Дессау // Сучасні проблеми дослідження, реставрації та збереження культурної спадщини. Київ: Інст. проблем сучасного мистецтва НАМ України, 2007. Вип.4. С. 371–385.
Akker R., Vermeulen T. Notes on Metamodernism // Journal of Aesthetics and Culture. 2010. Vol. 2. P. 1–
Bauhaus. Typography. Bonn: Verlag Bild-Kunst, 2017. 142 p.
Bayer H. Bauhaus. New York: Museum of Modern Art, 1972. 224 р.
Bergdoll B. Bauhaus 1919–1933. New York: Museum of Modern Art, 2009. 328 p.
Byars M. Design Encyclopedia. New York: J.Willey and Sons, 1994. 612 p.
Design is History. URL: www.designishistory.com (дата зверн.: жовт. 2019).
Droste M. Bauhaus. 1919–1933. London: Taschen, 2006. 256 p.
Friedewald B. Bauhaus. Munich–London–New York: Prestel, 2016. 128 р.
Graphic Design in Germany 1890–1945. Weimar and Now: German Cultural Criticism. University of
California Press, 2000. 240 p.
Heller S. Graphic Style: From Victorian to Digital. New York: Harry N.Adams, 2001. 263 p.
Livingston A. Bauhaus. In book: The Dictionary of Graphic Design and Designers. New York: Thames and Hudson, 2003. 240 p.
Meggs P. History of Graphic Design. New York: John Wiley and Sons, 2006. 511 p.
Neef S. An Bord der Bauhaus. Zur Heimatlosigkeit der Moderne. Bauhaus-Universitӓt Weimar. 2009. 240
s.
Original Bauhaus – die 100 Jubilӓumsausstellung in der Berlinischen Galerie // Weltkunst. Herbst 2019.
Pevsner N. Pioneers of Modern Design: From William Morris to Walter Gropius. Yale University Press,
192 p.
Shop Window Exhibitions. URL: www.bauhaus100.berlin (дата зверн.: верес. 2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.