ТУРИСТИЧНЕ ОСВОЄННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ МІСТА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220068Ключові слова:
соціокультурний простір, місто, бренд, культурний туризм, культурні індустрії, інформаційне суспільство.Анотація
Мета роботи полягає у дослідженні використання соціокультурного простору міста у туристичній діяльності. Методологія дослідження передбачає застосування історичного, бібліографічного та аналітичного методів. Наукова новизна роботи полягає в обґрунтуванні доцільності та застосування нової концепції соціокультурного простору міста, що відіграє основну роль у статусі самого міста, його місцезнаходження, особливості ландшафту, наявність культурних пам'яток, історичного минулого. Висновки. Визначено що міський простір відображає процеси сучасної культурної дійсності та виражений в артефактах міського життя, об'єктах туристського показу. Доведено що для споживання туристських послуг сучасна туристична індустрія формує територіальні міські бренди. Використовуючи привабливі образи та історичні й соціокультурні об'єкти, які забезпечують мандрівникові можливість вільного орієнтування в отриманні нових вражень, що сприяють унікальності та своєрідності міста.Посилання
Aleksandrova A. Yu. (2017). Transformation of urban space: from the industrial past to the center of culture and tourism (cases of the city of Lodz). Modern problems of service and tourism. №. 2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-gorodskogo-prostranstva-ot-industrialnogo-proshlogo-k-tsentru-kultury-i-turizma-keysy-goroda-lodz [in Russian].
Baudrillard J. (2000). Symbolic exchange and death. Moscow: Dobrosvet, 387 p. [in Russian].
Burlina E. (2014). Polyphony of urban spaces. Philosophical and cultural theories and chronotopy: collection of scientific articles ed. Art. : V. Maiscies, L. Ilivitskaya, Yu. Kuzovenkova, Ya. Golubinov, N. Baraboshina, D. Bokuradze, E. Schilling: in 2 volumes. V. 2. Samara: Media-book, 152 p. [in Russian].
Burlina E. Ya. (2019). Industrial city as a philosophical and cultural problem: from Soviet Magnitogorsk to the cultural capital of Europe. News of the Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences. Social, humanitarian, medical and biological sciences. №. 65, p. 11–15. URL: https: //elib.pstu.ru/vufind/EDS/Search?lookfor=Elena%2C + Yakovlevna + Burlina & type = AU [in Russian].
World Culture Report 2000+: Cultural Diversity: Conflict and Pluralism. NESCO. Paris: UNESCO; Moscow: Magister-Press, 2000. 416 p. [in Russian].
Gavrilash I. S. (2018). Mural-art in the context of mass culture of the XXI century. Nutrition of cultural studies. №. 34, pp. 133–142. [in Ukrainian].
Gladkiy A. V. (2016). Essence, development factors and basic functions of urban tourism. Pskov regional logical journal. №. 4 (28). S. 96-111. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/suschnost-faktory-razvitiya-i-osnovnye-funktsii-urboturizma [in Russian].
Glibovets V.L. (2014). Recreational and tourist resources the capital of Europe: monograph. Kiev: Print Services [in Ukrainian].
Jacobs D. (2011). Life and death of large American cities per. from English. Moscow: Novoeizdatelstvo[in Russian].
Dolzhenkova M. I, Murzina O.B. (2014). Some trends in the development of the socio-cultural infrastructure of the post-industrial city. Vestnik TSU. №. 2 (130). URL:https://cyberleninka.ru/article/n/nekotorye-tendentsii-razvitiya-sotsialno-kulturnoy-infrastruktury-postindustrialnogo-goroda [in Russian].
Zamyatin D.N. (2004). Meta geography. Space of images and images of space. Moscow: Agraf [in Russian].
Zukin Sh. (2015). Culture of cities per. from English. D. Simanovsky. Moscow: New Literary Review [in Russian].
Kimelev Yu. A. Urri J. (2001). Sociology outside societies. Mobility of the twenty-first century. Sociological Review. T. 1, № 1. P. 25–35 [in Russian].
Kravchenko O. І. (2019). Cultural transformation of the place in the post-industrial dobu: dis. ... Cand. Philosophical Sciences: 09.00.04. Kyiv [in Ukrainian].
Lynch K. (1982). Image of the city per. from English V.L. Glazychev; comp. A. V. Ikonnikov; ed. A.V. Ikonnikova. Moscow: Stroyizdat [in Russian].
Lloyd R., Clark T. N. (2010). City as an entertainment machine. Bulletin of the Udmurt University. 2010. Issue. 1. P. 33 – 44 [in Russian].
Lysikova O.V. (2014). Industrial tourism in urban space: case studies of Saratov. Labyrinth: journal of social and humanitarian research. №. 1. P. 38–48 [in Russian].
Landry C. (2011). Creative city. Moscow: Classic-XXI [in Russian].
Mastenitsa E.N. (2011). Cultural space of the city as a subject of research and an object of cognition: an interdisciplinary approach. Petersburg research. №. 3. P. 128-147 [in Russian].
Parfinenko A. Yu. (2015). Podіevy tourism as an official of the form of tourist attraction of the place. Geography and tourism. Vip. 34. P. 144-154 [in Russian].
Pisarevsky I.M. (2011). Tourism and the city: the balance of interests. Municipal utilities. № 100. P. 368–373 [in Ukrainian].
Semenova LV, Mutavchi E.P. (2017). Socio-cultural space of the city as a resource for the development of a tourist destination. Scientific result. Business and service technologies. № 3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsiokulturnoe-prostranstvo-goroda-kak-resurs-razvitiya-turistskoy-destinatsii [in Russian].
Semerin H. Urban tendencies of modern Ukraine. URL: http://uaculture.org/texts/urbanistychni-tendencziyi-suchasnoyi-ukrayiny/?fbclid=IwAR2MmbsNd0Z- GPnkkbCK2vNspXZpFNO0jhMZUDYpm9kWnMduA0f5LUPiyQU [in Ukrainian].
Smirnov I.G. (2017). Logistic potential of sustainable development of urban tourism: world and Ukrainian experience. Service economy in terms of global competition: legal and institutional dimensions. Service Economyinthe Context of Global Competition: Legal and Institutional Dimensions: materials International. Scientific-practical conf. (Kyiv, November 15–16, 2017) rasp. ed. A.A. Mazaraki. Kyiv: Kyiv. nat. trade and economy Univ., 2017. S. 24–27 [in Ukrainian].
Today, May 18, a mural dedicated to the famous Ukrainian art critic Borys Voznytsky was unveiled. URL: https://prolviv.com/blog/2020/05/18/u-lvovi-vidkryly-mural-prysviachenyi-borysu-voznytskomu-iaskravi-foto/ [in Ukrainian].
Tuliganova I.V. (2020). Tourist potential of socio-cultural space of the city. Manuscript. Tambov: Diploma, Vol. 13, issue. 4. C. 123–127 [in Russian].
Urban Ukraine: in the epicenter of spatial changes: a monograph ed. K. Mezentseva, J. Oliynyk, N. Mezentseva. Kyiv: Phoenix, 2017 [in Ukrainian].
Fesenko G.G. (2013). Cultural space of the modern city as a civilizational dimension. Space of literature, art and education - a way to peace, consent and cooperation between the Slavic peoples: collection. Scientific works: by mater. VII Int. scientific-practical conf. (December 20, 2012, Kharkiv). Kharkov, 264–268 [in Ukrainian].
Al-hagla K. (2010). Sustainable urban development in historical areas using the tourist trail approach: A case study of the Cultural Heritage and Urban Development (CHUD) projecting Said, Lebanon. Cities. Vol. 27, 4, 234–248 [in English].
Berg L. (1995). Urban tourism: performance andstrategiesin 8 European cities. L. Berg, J. Borg, J. MeerEurop. ean Institute for Comparative Urban Research, Erasmus University. Rotterdam, URL: cabdirect.org. [in English].
Brown A., O'Connor J. And Cohen S. (2000). Local music policies within a global music industry: cultural quarters in Manchester and Sheffield. Geoforum. № 11. P. 437–451[in English].
Leser Hartmut (1997). (Hrsg.) Diercke Wőrtebuch Allgemeine Geografie. Munchen: Braunschweig [in English].
Maitland R., Ritchie B. (2010). City tourism: national capital perspectives. UK: Cab International, [in English].
Mumford L. (1997). The Culture of Cities. London: Rout ledge [in English].
Otgaar A. (2010). Industrial Tourism. Where the Public meets Private. Rotterdam: Erasmus unit. [in English].
Smith M. K. (2003). Issues in Cultural Tourism Studies. London: Routeledge [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.