Hi-hume-технології в парадигмі ціннісних трансформацій соціуму
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220330Ключові слова:
hi-humeтехнології, цінності, соціум, масова свідомість, комунікація.Анотація
Мета роботи –дослідити сутність та вияви впливу hi-humeтехнологій на цінінісні орієнтири соціуму і загалом і транссорумвання ціннісної парадигми на сучасному етапі.Методологія дослідженняполягає у застосуванні аналітичного, аксіологічного, культурологічного підходів у вивченніhi-hume-технологій як одного з основоположних факторів трансформування соціокультурної реальності та її ціннісно-смислових визначень. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше проаналізовано та досліджено сутність hi-humeтехнологій в культурологічному аспекті та як чинник впливу на трансформацію цінностей сучасного соціуму. Висновки.Техноеволюція XXIст. справляє всеохопний вплив на людину і є однією з найважливіших ланок поступу людства. Техніка як зовнішній неорганічний орган людини та продовження біологічних сенсорів стала медіатором, який формує нове середовище для людини. Постмодерні та глобальні перетворення обумовили кризу в аксіологічній сфері, пов’язану із пошуками нових ціннісних орієнтирів розвитку суспільства та переоцінкою існуючих сенсів і цінностей. Трансформація цінностей в процесі історичного розвитку суспільства полягає в тому, що цінності, які сформувалися та домінували на певному етапі суспільного розвитку, у подальшому виявилися недієздатними у зв’язку з новими суспільними вимогами. Трансформування базових цінностей змінює орієнтації людей по відношенню до влади, релігії, політики, гендерних ролей і норм, де спостерігається як спадкоємність у збереженні певних цінностей, так і нестійка рівновага між традиційними і новими прагматичними цінностями, що забезпечують успішність діяльності та матеріального процвітання. Hi-hume-технології на початку XXIст. стають тим інтелектуальним ресурсом, що дозволяє не тільки вивчати і прогнозувати різні соціальні зміни, але і дає дієві інструментидля надання ефективного керуючого впливу на соціальний простір та отримання прогнозованого соціального результату.Посилання
Baeva, L.V. (2004). Values of a Changing World: An Existential Axiology of History: A Monograph. Astrakhan [in Russian].
Bakirov, V. (2016). Valuable dimension of civilization transformation of society. Ukrainian Sociological Journal, 1-2, 15-25 [in Ukrainian].
Bakirov, V.S., Ruchka, A.A. (2013). Sociology of values today. Problems of development of sociological theory: materials IX All-Ukrainian. Research Practice Conf. "Problems of the development of sociological theory: conceptualization of value changes in modern society", 2 letter. 2012, (Kyiv). Kyiv: Logos, 5‒17 [in Ukrainian].
Banakh, V.A., Banakh, L.S. (2016). Transformation of youth value orientations in a crisis society. ZDIA Humanitarian Bulletin, 64, 13-21[in Ukrainian].
Garanina, G. (2009). Social transformation and change of value orientations. Social psychology, 1, 54‒59 [in Ukrainian].
Denezhnikov, S. (2014). The hi-hume-technology industry - to the outlines of a transhumanist future. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 2, 151-160 [in Ukrainian].
Emchenko, E.P. (2016). The Value Transformation of Everyday Life in the Context of Medioreality. Bulletin of the Chelyabinsk State Academy of Culture and Arts, 1 (45), 102–109 [in Ukrainian].
Laryanovsky, I.S. Sociocultural transformations and the problem of values. URL: http://www.rusnauka.com/32_PWMN_2009/Philosophia/5514.htm. [in Ukrainian].
Leontiev D.A. Value as an interdisciplinary concept: the experience of multidimensional reconstruction. URL: ecsocman.hse.ru/data/977/645/1219/6_vypusk_1.pdf [in Ukrainian].
Mateta, O.A. (2018). Valuable dimensions of transformation of modern Ukrainian society. Modern society, 1 (15), 87-99 [in Ukrainian].
Prokopenko, B.V. (2015). Social and humanitarian technologies: manipulative aspect. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 1 (11), 84-91 [in Ukrainian].
Pushkar, Y.V. (2014). Influence of hi-hume technologies on the formation of the megasocium. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 2 (10), 33-42 [in Ukrainian].
Suarez-Villa L. (2016). Globalization and Technocapitalism The Political Economy of Corporate Power and Technological Domination. New YorkRoutledge [in English].
Sukhina, I.G. (2015). Value as a universal anthropological phenomenon: fundamentals of philosophical analysis. Liberal Arts in Russia, 5, 368–380 [in Russian].
Shakirova, E.Y. (2014). The mosaic of the modern socio-cultural space. VEGU Herald 1 (69), 140-147 [in Russian].
Shakirova, E. Yu. (2013). General idea about the structure and dynamics of modern socio-cultural space. VSU Bulletin. Series: Philosophy, 2, 108–124 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.