Hi-hume-технології в парадигмі ціннісних трансформацій соціуму
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220330Ключові слова:
hi-humeтехнології, цінності, соціум, масова свідомість, комунікація.Анотація
Мета роботи –дослідити сутність та вияви впливу hi-humeтехнологій на цінінісні орієнтири соціуму і загалом і транссорумвання ціннісної парадигми на сучасному етапі.Методологія дослідженняполягає у застосуванні аналітичного, аксіологічного, культурологічного підходів у вивченніhi-hume-технологій як одного з основоположних факторів трансформування соціокультурної реальності та її ціннісно-смислових визначень. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше проаналізовано та досліджено сутність hi-humeтехнологій в культурологічному аспекті та як чинник впливу на трансформацію цінностей сучасного соціуму. Висновки.Техноеволюція XXIст. справляє всеохопний вплив на людину і є однією з найважливіших ланок поступу людства. Техніка як зовнішній неорганічний орган людини та продовження біологічних сенсорів стала медіатором, який формує нове середовище для людини. Постмодерні та глобальні перетворення обумовили кризу в аксіологічній сфері, пов’язану із пошуками нових ціннісних орієнтирів розвитку суспільства та переоцінкою існуючих сенсів і цінностей. Трансформація цінностей в процесі історичного розвитку суспільства полягає в тому, що цінності, які сформувалися та домінували на певному етапі суспільного розвитку, у подальшому виявилися недієздатними у зв’язку з новими суспільними вимогами. Трансформування базових цінностей змінює орієнтації людей по відношенню до влади, релігії, політики, гендерних ролей і норм, де спостерігається як спадкоємність у збереженні певних цінностей, так і нестійка рівновага між традиційними і новими прагматичними цінностями, що забезпечують успішність діяльності та матеріального процвітання. Hi-hume-технології на початку XXIст. стають тим інтелектуальним ресурсом, що дозволяє не тільки вивчати і прогнозувати різні соціальні зміни, але і дає дієві інструментидля надання ефективного керуючого впливу на соціальний простір та отримання прогнозованого соціального результату.Посилання
Baeva, L.V. (2004). Values of a Changing World: An Existential Axiology of History: A Monograph. Astrakhan [in Russian].
Bakirov, V. (2016). Valuable dimension of civilization transformation of society. Ukrainian Sociological Journal, 1-2, 15-25 [in Ukrainian].
Bakirov, V.S., Ruchka, A.A. (2013). Sociology of values today. Problems of development of sociological theory: materials IX All-Ukrainian. Research Practice Conf. "Problems of the development of sociological theory: conceptualization of value changes in modern society", 2 letter. 2012, (Kyiv). Kyiv: Logos, 5‒17 [in Ukrainian].
Banakh, V.A., Banakh, L.S. (2016). Transformation of youth value orientations in a crisis society. ZDIA Humanitarian Bulletin, 64, 13-21[in Ukrainian].
Garanina, G. (2009). Social transformation and change of value orientations. Social psychology, 1, 54‒59 [in Ukrainian].
Denezhnikov, S. (2014). The hi-hume-technology industry - to the outlines of a transhumanist future. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 2, 151-160 [in Ukrainian].
Emchenko, E.P. (2016). The Value Transformation of Everyday Life in the Context of Medioreality. Bulletin of the Chelyabinsk State Academy of Culture and Arts, 1 (45), 102–109 [in Ukrainian].
Laryanovsky, I.S. Sociocultural transformations and the problem of values. URL: http://www.rusnauka.com/32_PWMN_2009/Philosophia/5514.htm. [in Ukrainian].
Leontiev D.A. Value as an interdisciplinary concept: the experience of multidimensional reconstruction. URL: ecsocman.hse.ru/data/977/645/1219/6_vypusk_1.pdf [in Ukrainian].
Mateta, O.A. (2018). Valuable dimensions of transformation of modern Ukrainian society. Modern society, 1 (15), 87-99 [in Ukrainian].
Prokopenko, B.V. (2015). Social and humanitarian technologies: manipulative aspect. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 1 (11), 84-91 [in Ukrainian].
Pushkar, Y.V. (2014). Influence of hi-hume technologies on the formation of the megasocium. Philosophy of Science: Traditions and Innovations, 2 (10), 33-42 [in Ukrainian].
Suarez-Villa L. (2016). Globalization and Technocapitalism The Political Economy of Corporate Power and Technological Domination. New YorkRoutledge [in English].
Sukhina, I.G. (2015). Value as a universal anthropological phenomenon: fundamentals of philosophical analysis. Liberal Arts in Russia, 5, 368–380 [in Russian].
Shakirova, E.Y. (2014). The mosaic of the modern socio-cultural space. VEGU Herald 1 (69), 140-147 [in Russian].
Shakirova, E. Yu. (2013). General idea about the structure and dynamics of modern socio-cultural space. VSU Bulletin. Series: Philosophy, 2, 108–124 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.