ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ ТА ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ЯК НОВОГО ІНСТРУМЕНТУ В ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ СУПЕРГЕРОЇВ

Автор(и)

  • Oksana Gaiduk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220403

Ключові слова:

AR-додаток, AR-книга, доповнена реальність, інформаційне суспільство, технології віртуальної та доповненої реальності, супергерой.

Анотація

Мета роботи – аналіз технології віртуальної та доповненої  реальності як новації та привернення уваги до явища популяризації українських супергероїв. Методологія дослідження. Застосування системного і комплексного підходів та методів дослідження забезпечило розкриття означеної теми. Використано методи опису, аналізу і теоретичного узагальнення для вивчення та осмислення наявного матеріалу. Наукова новизна полягає у тому, що віртуальна та доповнена реальність в популяризації українських супергероїв виступають як феномен, що розглядається не тільки як результат взаємодії з людьми, а й як артефакт нової інформаційної епохи. Висновки. Технології віртуальної та доповненої реальності в Україні знаходяться на початковому етапі розвитку. Отже, предметне поле соціальних, культурологічних та інших досліджень цієї проблеми тільки починає формуватися і потребує подальшого вивчення та дослідження.

Посилання

Vlasenko F. P. (2014). Virtual reality as a space of socialization of the individual. Humanitarniy visnyk ZDIA, 2014. № 56, pp. 218–217 [In Ukrainian].

Pumpkin Year: children, summer and nostalgia of Kateryna Babkina. Retrieved from: https://bokmal.com.ua/books/garbuzovuy-rik-katya-babkina/ [In Ukrainian].

The heroes of "The Kidnapped Princess" come to life with the help of augmented reality technologies. Retrieved from: https://animagrad.com/uk/news/text/346-geroyi-vikradenoyi-printsesi-ozhivayut-za-dopomogoyu-tekhnologiy-dopovnenoyi-realnosti [In Ukrainian].

Desyateryk D. (2004). Virtual reality. Retrieved from: http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/virtualna-realnist [In Ukrainian].

Zylberman N. N., Serbyn V. A. (2014). The possibilities of using augmented reality applications in education. Otkrytoe i dystantsyonnoe obrazovanye. Tomsk, 2014. № 4 (56), pp. 28–33 [In Russian].

Karina O. M. (2004). Virtual reality: ontological status. (PhD Thesis), Kharkiv: Kharkivskyj nacionalnyj universytet im. V. N. Karazina [In Ukrainian].

Mavka. Forest song. «Let’s save the lynx!». Retrieved from: https://mavka.ua/uk/lynxhome [In Ukrainian].

Murtazyna M. Sh. (2009). Education and virtual culture. Vestnyk ChytGU, 2009. №. 3 (54), pp. 213–217 [In Russian].

Nasedkyna Yu. V. (2005). Computer virtual realities as a phenomenon of modern culture. Rossyiskiy hosudarstvenniy pedagogicheskiy universitet im. A. I. Hertsena. Retrieved from: http://www.dissercat.com/content/kompyuternye-virtualnye-realnosti-kak-fenomensovremennoi-kultury [In Russian].

The new AR-book «The Snow Queen» with illustrations by Eugenia Gapchynska «comes to life» in augmented reality. Retrieved from: https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/2822920-nova-arkniga-snigova-koroleva-z-ilustraciami-evgenii-gapcinskoi-ozivae-u-dopovnenij-realnosti.html [In Ukrainian].

Augmented Reality books that will blow your kid’s mind. Retrieved from: https://appreal-vr.com/blog/10-best-augmented-reality-books/ [In English].

Caudell T. P., Mizell D. W. (1992). Augmented reality: an application of heads-up display technology to manual manufacturing processes. System Sciences. Proceedings of the twentyfifth Hawaii international conference on, vol. 2, рp. 659–669 [In English].

Schroeder R. (1996). Possible Worlds. The Social Dynamic of Virtual Reality Technology. Oxford: Westview Press, 1996. 203 p. [In English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Культурологія