ХОРЕОГРАФІЧНА ЛЕКСИКА У ФРАНЦУЗЬКИХ МУЗИЧНО-СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ XVII – XVIII СТОЛІТЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220547Ключові слова:
хореографічна лексика, хореографія, танцювальне мистецтво, французький етикет XVII – XVIII століть, менует.Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена питанням хореографічної лексики у французьких музично-сценічних постановках XVII – XVIII століть, що дозволить розширити знання про історичний танець зазначеного періоду та намітити нові напрямки у його вивченні. Методологія дослідження полягає в застосуванні методів формального та порівняльного аналізу, герменевтичного методу, які дозволили проаналізувати призначення та функції танцювального мистецтва при дворі у Франції в епоху абсолютизму; охарактеризувати специфіку танцювальної мови в аспекті її смислової змістовності. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про хореографічні елементи та їх взаємодію у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть, що розширює можливості для їх сприйняття та розуміння; роль танцю в соціальному та політичному житті тогочасного суспільства, що дозволяє намітити нові ракурси у вивченні історії балету, історичного танцю в коледжах, університетах тощо. Матеріали, що пропонуються в статті, представляють інтерес для спеціалістів у таких галузях, як філософія культури, історія хореографії тощо. Висновки. Зміст хореографічних елементів та їх взаємодії у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть у значній мірі є невизначеним. Частковο його мοжна зрοзуміти шляхом вивчення таких аспектів, як міміка, жестикуляція, а також осοбливостей світοсприйняття та правил придвοрнοгο етикету досліджуваного періоду. Деякі пοяснення мοжна знайти у працях XVII – XVIII століть, які присвячені фенοмену танцю. У деяких з них представлені багатοчисельні та достатньο складні умοвні пοзначення танцювальних рухів, рухів рук, тулуба, οписи зοвнішніх атрибутів танцю, що мали значний вплив на оформлення художнього цілого, проте, не заперечували свοбοду у їх інтерпретації.
Посилання
Grigorovich, Ju. N. (1981). Ballet. Encyclopedia. Moscow: Soviet Encyclopedia: [in Russian].
Bossan, F. (2002). Louis XIV, King of the Artist. Moscow: Agraf: [in Russian].
Vasil'yeva-Rozhdestvenskaya, M. V. (1987). Historical dance. Moscow: Art. [in Russian].
Zakharov, R. (1983). Writing dance Pages of pedagogical experience. Moscow: Art. [in Russian].
Ivanovskiy, N. P. (2004). Ballroom dance XVI-XIX centuries. Moscow: Yantarnyy skaz. [in Russian].
Karp, P. (1980). Ballet and Drama. Lenynghrad: Art. [in Russian].
Lopukhov, F. (1972). Choreographic frankness. Moscow: Art. [in Russian].
Pylayeva, L. D. (2012). Music of stage dances of French composers of the XVII – beginning of the XVIII centuries in the context of the rhetorical era (Doctoral dissertation). Moscow. [in Russian].
Rannev, V. (2007). Counter rhythm as a method of analysis of French baroque dance music. Articles of young musicologists, 4, 7–68 [in Russian].
Mather, B. B. (1988). Dance Rhythms of the French Baroque: a Handbook for Performance. [in English].
Ranum, P. M. (1986). Audible rhetoric and mute rhetoric: the 17th-century French sarabande. Early music, 1, 22–41[in English].
Ranum, P. M. (2001). The Harmonic Orator. The phrasing and rhetoric of the melody in French baroque airs. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.