ПРОБЛЕМАТИКА ТЕАТРАЛЬНИХ ПОСТАНОВОК ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ ЛЕСІ УКРАЇНКИ НА СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ СЦЕНІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229598Анотація
Мета дослідження – вивчення перспектив реалізації драматичних творів Лесі Українки в умовах візуалізації сценічного мистецтва як сталої тенденції розвитку вітчизняної сцени. Дослідження пов’язане з аналізом відповідності сучасних засобів виразності особливостям драматургії поетеси. Методологію дослідження визначено емпіричний, аналітичний та історико-логічний аналіз перспектив реалізації драматичних поем Лесі Українки на українській сцені в контексті надзвичайної питомої ваги слова для розуміння поетико-філософського змісту творів поетеси. Зазначений методологічний підхід дозволяє піддати аналізу причини художньої значущості деяких з уже реалізованих вистав (зокрема, за «Камінним господарем») та окреслити перспективи деяких сучасних театральних моделей в цьому сенсі. Новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про доцільність кореляції кардинально «переозброєного» арсеналу мультимедійних технологій сценічного простору ХХІ ст. та системи засобів виразності драм Лесі Українки в контексті донесення змісту цих творів до глядацької аудиторії, а також у постановці питання про більш дбайливий підхід сучасної режисури до способів донесення і розкриття авторського слова саме драматичних творів Лесі Українки як виняткового явища світової драматургії. Висновки. Драматургія Лесі Українки суголосна сьогоденню і відповідає естетичному і громадянському завданням, які нині стоять перед нашим мистецтвом. Її творів вкрай потребує український театр. Драматургія поетеси вимагає сучасного, але своєрідного філософського і поетичного театру. Щоб домогтися її відповідного звучання, треба жити ідеєю українського мистецтва, ставлячись з великим пієтетом до Лесиного слова, з бажанням не просто грати, а зіграти саме Л. Українку і віднайти в її творі істину про життя. Для її п’єс дуже важливо уникати притаманних режисурі, зачарованій візуалізацією, помпезності: жодних дивертисментів, ніяких розгорнутих бальних сцен, крім тих, яких вимагає розвиток сюжету.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.