ПРОБЛЕМАТИКА ТЕАТРАЛЬНИХ ПОСТАНОВОК ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ ЛЕСІ УКРАЇНКИ НА СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ СЦЕНІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229598Анотація
Мета дослідження – вивчення перспектив реалізації драматичних творів Лесі Українки в умовах візуалізації сценічного мистецтва як сталої тенденції розвитку вітчизняної сцени. Дослідження пов’язане з аналізом відповідності сучасних засобів виразності особливостям драматургії поетеси. Методологію дослідження визначено емпіричний, аналітичний та історико-логічний аналіз перспектив реалізації драматичних поем Лесі Українки на українській сцені в контексті надзвичайної питомої ваги слова для розуміння поетико-філософського змісту творів поетеси. Зазначений методологічний підхід дозволяє піддати аналізу причини художньої значущості деяких з уже реалізованих вистав (зокрема, за «Камінним господарем») та окреслити перспективи деяких сучасних театральних моделей в цьому сенсі. Новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про доцільність кореляції кардинально «переозброєного» арсеналу мультимедійних технологій сценічного простору ХХІ ст. та системи засобів виразності драм Лесі Українки в контексті донесення змісту цих творів до глядацької аудиторії, а також у постановці питання про більш дбайливий підхід сучасної режисури до способів донесення і розкриття авторського слова саме драматичних творів Лесі Українки як виняткового явища світової драматургії. Висновки. Драматургія Лесі Українки суголосна сьогоденню і відповідає естетичному і громадянському завданням, які нині стоять перед нашим мистецтвом. Її творів вкрай потребує український театр. Драматургія поетеси вимагає сучасного, але своєрідного філософського і поетичного театру. Щоб домогтися її відповідного звучання, треба жити ідеєю українського мистецтва, ставлячись з великим пієтетом до Лесиного слова, з бажанням не просто грати, а зіграти саме Л. Українку і віднайти в її творі істину про життя. Для її п’єс дуже важливо уникати притаманних режисурі, зачарованій візуалізацією, помпезності: жодних дивертисментів, ніяких розгорнутих бальних сцен, крім тих, яких вимагає розвиток сюжету.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.