ЦИРКОВИЙ КОСТЮМ ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОЇ ВИРАЗНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229605Анотація
Мета дослідження – виявити специфіку костюму як виражального засобу циркового мистецтва, а також розглянути його функцію як формотворчого компонента циркового видовища та визначити роль та можливості циркового костюма в процесі створення образу. Методологія дослідження. Застосовано метод мистецтвознавчого аналізу та системний метод, що посприяли систематизації виражальних засобів циркового мистецтва; метод художньо-стилістичного аналізу та типологічний метод з метою виявлення специфіки означеного художньо-виражального засобу і виявлення основних ненаративних форм створення з його допомогою циркового образу; метод структурного аналізу циркових номерів (для виявлення особливостей сприйняття глядачем візуального ряду в цілому та ролі в його формуванні циркового костюма) та ін. Наукова новизна. Досліджено цирковий костюм як один із засобів виразності циркового мистецтва; виявлено особливості сприйняття костюму в цирковому номері та актуальні тенденції його використання в контексті впровадження новітніх технологій створення циркового видовища; охарактеризовано специфіку еволюції циркового костюма на сучасному етапі розвитку виконавських мистецтв в цілому та циркового зокрема. Висновки. Цирковий костюм – важливий засіб виразності сучасного циркового мистецтва призначений для посилення образності та художності циркової програми в цілому та номеру зокрема, що органічно поєднуючись з музичним оформленням, реквізитом, апаратами або снарядами, освітленням, пластичним або хореографічним рішенням і впливає на глядача в межах художнього образу. Дослідження виявило, що розробка циркового костюма як виражального засобу базується на аналізі характеру трюкової роботи в номері, врахуванні комплексу фізико-механічних та естетичних особливостей тканин, органічному поєднанні з іншими виражальними засобами відповідно образному баченню постановника. Відмінним є функціональне призначення циркового костюма в сюжетному та безсюжетному цирковому номері: у першому випадку костюм створює конкретний художній образ та посилює сенсово-змістову складову номеру, а в другому – є не лише заявкою на манежний образ артиста, а фактично візуальною суттю цього образу. Сучасні циркові костюми характеризуються унікальністю композиційного характеру, що відображає інтерпретаційну логіку постмодернізму і виражається в сенсовій грі, новаторській стратегії використання історично стилістики та ін.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.