ДЕФІНІЦІЯ ПОНЯТТЯ «СУЧАСНИЙ ТАНЕЦЬ» У НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240061Анотація
Мета статті – виявити сутність поняття «сучасний танець» («Contemporary dance») та проаналізувати використання дефініцій «танець модерн» і «танець контемпорарі» в наукових дослідженнях зарубіжних істориків танцю. Методологія дослідження. Застосовано метод системного аналізу для вивчення феномену «сучасний танець» та його осмислення як унікального явища хореографічного мистецтва; метод термінологічного аналізу і метод інтерпретації та операціоналізації понять, що посприяло розумінню та осмисленню змістової сутності поняття «танець модерн» і «танець контемпорарі»; типологічний метод, завдяки якому виявлено атрибутивні характеристики сучасного танцю, а також компаративний метод, що посприяв розумінню специфіки застосування поняття «сучасний танець» в контексті концертного, комерційного та світового танцю. Наукова новизна. Здійснено концептуальне осмислення представлених у наукових працях провідних зарубіжних дослідників сутнісних ознак поняття «танець модерн» та «танець контемпорарі»; проаналізовано трансформацію означених понять в контексті розвитку соціокультурного простору ХХ ст.; запропоновано авторське визначення дефініції поняття «сучасний танець». Висновки. Сучасний танець характеризується створенням унікальної метафоричної «тілесності» та передбачає ізоляцію в менших одиницях сприйняття, елементах жесту та тіла. Дослідження, спостереження, роздуми, експерименти та вираження переходять з категорії ресурсів для створення танцю в категорію танцювальної мети, тобто сучасний танець тісно пов’язаний з швидкоплинністю та розмаїттям пропозицій, що виникають в результаті ускладнення процесів осмислення та створення танцю. Аналіз досліджень проблематики сучасного танцю засвідчує, що він не позиціюється як обмежена техніка, а скоріше як спосіб хореографічного мислення, роздумів про танець з точки зору різних поетик. Дослідження виявило, що в науковому вимірі ХХІ ст. не існує єдиної концепції, що могла б пояснити складність сучасного танцю, а питання визначення поняття даного феномену породжує дискусії. Сучасний танець підтримує багатоманіття, що саме собою є формою стосунків, способом різнорідного співіснування. Це дає підставу розглядати сучасний танець як вид хореографічного мистецтва, головними аспектами якого є експеримент, досвід, дослідження та прояв внутрішнього стану сучасної людини мовою тіла; як композицію, модус якої є подією. Відповідно сенс сучасного танцю полягає не в характеристиці його
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.