ДЕФІНІЦІЯ ПОНЯТТЯ «СУЧАСНИЙ ТАНЕЦЬ» У НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240061Анотація
Мета статті – виявити сутність поняття «сучасний танець» («Contemporary dance») та проаналізувати використання дефініцій «танець модерн» і «танець контемпорарі» в наукових дослідженнях зарубіжних істориків танцю. Методологія дослідження. Застосовано метод системного аналізу для вивчення феномену «сучасний танець» та його осмислення як унікального явища хореографічного мистецтва; метод термінологічного аналізу і метод інтерпретації та операціоналізації понять, що посприяло розумінню та осмисленню змістової сутності поняття «танець модерн» і «танець контемпорарі»; типологічний метод, завдяки якому виявлено атрибутивні характеристики сучасного танцю, а також компаративний метод, що посприяв розумінню специфіки застосування поняття «сучасний танець» в контексті концертного, комерційного та світового танцю. Наукова новизна. Здійснено концептуальне осмислення представлених у наукових працях провідних зарубіжних дослідників сутнісних ознак поняття «танець модерн» та «танець контемпорарі»; проаналізовано трансформацію означених понять в контексті розвитку соціокультурного простору ХХ ст.; запропоновано авторське визначення дефініції поняття «сучасний танець». Висновки. Сучасний танець характеризується створенням унікальної метафоричної «тілесності» та передбачає ізоляцію в менших одиницях сприйняття, елементах жесту та тіла. Дослідження, спостереження, роздуми, експерименти та вираження переходять з категорії ресурсів для створення танцю в категорію танцювальної мети, тобто сучасний танець тісно пов’язаний з швидкоплинністю та розмаїттям пропозицій, що виникають в результаті ускладнення процесів осмислення та створення танцю. Аналіз досліджень проблематики сучасного танцю засвідчує, що він не позиціюється як обмежена техніка, а скоріше як спосіб хореографічного мислення, роздумів про танець з точки зору різних поетик. Дослідження виявило, що в науковому вимірі ХХІ ст. не існує єдиної концепції, що могла б пояснити складність сучасного танцю, а питання визначення поняття даного феномену породжує дискусії. Сучасний танець підтримує багатоманіття, що саме собою є формою стосунків, способом різнорідного співіснування. Це дає підставу розглядати сучасний танець як вид хореографічного мистецтва, головними аспектами якого є експеримент, досвід, дослідження та прояв внутрішнього стану сучасної людини мовою тіла; як композицію, модус якої є подією. Відповідно сенс сучасного танцю полягає не в характеристиці його
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.