ПРОДЮСЕР В КІНО: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

  • Сергій Лавренюк

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244405

Анотація

Мета статті полягає у виявленні специфіки розвитку діяльності продюсера в кіно у контексті європейського культурного обширу та окресленні векторів взаємовпливу продюсерської діяльності в країнах європростору й України. Методологія дослідження. В опрацюванні теми було застосовано історичний метод задля виявлення особливостей походження й розвитку професії кінопродюсера під впливом соціокультурних, економічних, політичних факторів, зокрема, й на теренах України; аналітичний метод та методи наукового аналізу, порівняння, узагальнення, що стали в нагоді в процесі встановлення мистецьких, виробничих, організаційних, управлінських, фінансово-економічних особливостей діяльності кінопродюсера в європейському культурному просторі. Задля мистецтвознавчого та культурологічного аспектів вивчення проблеми були застосовані методи систематизації та аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що походження професії продюсера в кіно розглядається як в контексті європейського культурного простору, так і українського, й стало предметом спеціального багатовекторного дослідження; аргументовано та уточнено зміст концептів «продюсер в кіно», «продюсерська система» як специфічної унікальної цілісності та єдності взаємопов’язаних елементів; доведено доцільність використання компаративістського методу задля вивчення та маніфестації особливостей продюсерської діяльності у фільмотворчому процесі європейського та вітчизняного культурного простору. Висновки. Ознайомлення з матеріалами дослідження збагачує арсенал знань щодо особливостей походження діяльності кінопродюсера в культурі фільмовиробництва європейських країн та України й складає наукове підґрунтя їх використання в навчальних курсах з теорії та історії культури, зокрема кіномистецтва, продюсування й режисури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-16

Номер

Розділ

Культурологія