МІЖМИСТЕЦЬКА ТЕОРІЯ МОДЕРНІЗМУ: РОЗДУМИ НАД КНИГОЮ ОЛЕНИ КОРЧОВОЇ «МУЗИЧНИЙ МОДЕРНІЗМ ЯК TERRA COGNITA»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244475Анотація
Мета дослідження: проаналізувати теоретичний аспект концепції музичного модернізму О. Корчової, виявити дискусійні аспекти, важливі для створення міжмистецької теорії модернізму. Методологія дослідження: використані історико-культурологічний і компаративний методи, із залученням філософії і психології. Новизна дослідження полягає в тому, що музикознавча концепція модернізму зіставляється з літературознавчою, на основі чого доводиться необхідність створення міжмистецької теорії модернізму, необхідної в практиці стильового аналізу модерністських творів. Висновки. Важливим здобутком дослідження О. Корчової є пошук «стильової формули» кожного композитора епохи. Митець шукає не просто суголосний стиль чи форму, а – себе і свій власний стиль. Індивідуальний стиль не постає із простих комбінацій запозиченого. Стилі модернізму конфліктують між собою, щоб їх з’єднувати, щоб уникнути еклектики, треба знайти спосіб і причину для поєднання. Шлях пошуку власного стилю ніколи не буває чисто мистецьким, він завжди життєвий. Модерністи, ставлячи в естетиці на перше місце мистецтво, відкрили поняття життєтворчості, те, що відрізняє модерніста від митців попередніх епох. Життєтворчість – це особливий шлях митця у мистецтво, рух одночасно у двох вимірах, зовнішньому і внутрішньому, постійне їх узгодження і поступове перетворення себе самого, з життям і творами разом, на явище культури. І якщо це сталося – значить сформувалося щось неповторне, унікальне, цілком індивідуальне і водночас універсальне, щось оригінальне і цілісне, те, що стане цінністю для сучасників і нащадків, тобто авторський стиль. Як непросто кожному митцеві знайти свій стиль, так само непросто і досліднику знайти формулу цього стилю. Але без такої мети дослідження творчості будуть історіографічні, описові і риторичні. Важливо кожному науковцю, який досліджує конкретні тексти культури, розуміти тенденції епохи і психологію творчого процесу, усі закономірності, які об’єднують.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.