«МАНДРИ САН МАО» САНБАО: ЖАНРОВА СПЕЦИФІКА КИТАЙСЬКОГО ОРИГІНАЛЬНОГО ДИТЯЧОГО МЮЗИКЛУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244494Анотація
Мета роботи – визначити жанрову специфіку китайського оригінального дитячого мюзиклу Санбао «Мандри Сан Мао» (2011) на основі однойменних коміксів Чжан Ліпіна (1940). Методи дослідження – історичний, порівняльний, жанровий. Наукова новизна дослідження полягає у встановленні жанрової специфіки китайського дитячого мюзиклу. Жанрову специфіку китайського дитячого мюзиклу вирізняє як глядацьке призначення, так і переосмислене втілення ознак однойменних коміксів, спирання на котрі визначило сюжетну лінію, образ головного героя, драматургічні ознаки сценічного твору. Систематизовано спільні жанрові ознаки коміксів і мюзиклу, виявлено впливи графічно-літературного прообразу на мюзикл «Мандри Сан Мао», спостережені у системі генетичних, історичних, жанрових, змістовних передумов. Змістовна спільність коміксів і мюзиклу втілена, зокрема, в їх жанрових іменах, що відображують властиве їм комедійне походження. Історична єдність коміксів і мюзиклу обумовлена набуттям ними популярності з середини ХІХ століття. З жанрової точки зору, комікси (основані на поєднанні графіки і літературного тексту) і мюзикл (базується на взаємодії комічної опери і оперети, водевілю і бурлеску, шоу і вар’єте, балету і драматичної інтерлюдії) вирізняє змішана природа. Мюзикл Санбао нібито поглинає складові елементи коміксів, додаючи їх до контексту інших жанрових компонентів театрального цілого. Оскільки комікси – різновид літературного жанру, уможливлюється їх тлумачення як лібрето дитячого мюзиклу. Сцена мюзиклу як самодостатній естрадний номер уподібнюється малюнку з коміксів, узгодженому з цілісним сюжетним розвитком, життєвою історією героя, викладеною в новелах. Успадковуючи природу коміксів як послідовності малюнків, китайський дитячий мюзикл постає як своєрідний сюїтний цикл музично-драматичних сцен-новел з життя головного героя. Перервність сцен-новел мюзиклу, як і в коміксах, долається, завдяки наскрізному розгорненню історії пригод і мрій головного героя. Контрастні картини новелістичного мюзиклу об’єднані наскрізною сюжетною лінією, роллю принципу «трьох єдностей» (події відбуваються упродовж одного дня у трущобах старого Шанхаю, де проста дитяча мрія стає недосяжною). Висновки. Жанрова своєрідність китайського дитячого мюзиклу «Мандри Сан Мао» обумовлена специфікою глядацької аудиторії і втіленням ознак коміксів Чжан Ліпіна як графічно-літературного прообразу музично-сценічного твору Санбао.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.