«МАНДРИ САН МАО» САНБАО: ЖАНРОВА СПЕЦИФІКА КИТАЙСЬКОГО ОРИГІНАЛЬНОГО ДИТЯЧОГО МЮЗИКЛУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244494Анотація
Мета роботи – визначити жанрову специфіку китайського оригінального дитячого мюзиклу Санбао «Мандри Сан Мао» (2011) на основі однойменних коміксів Чжан Ліпіна (1940). Методи дослідження – історичний, порівняльний, жанровий. Наукова новизна дослідження полягає у встановленні жанрової специфіки китайського дитячого мюзиклу. Жанрову специфіку китайського дитячого мюзиклу вирізняє як глядацьке призначення, так і переосмислене втілення ознак однойменних коміксів, спирання на котрі визначило сюжетну лінію, образ головного героя, драматургічні ознаки сценічного твору. Систематизовано спільні жанрові ознаки коміксів і мюзиклу, виявлено впливи графічно-літературного прообразу на мюзикл «Мандри Сан Мао», спостережені у системі генетичних, історичних, жанрових, змістовних передумов. Змістовна спільність коміксів і мюзиклу втілена, зокрема, в їх жанрових іменах, що відображують властиве їм комедійне походження. Історична єдність коміксів і мюзиклу обумовлена набуттям ними популярності з середини ХІХ століття. З жанрової точки зору, комікси (основані на поєднанні графіки і літературного тексту) і мюзикл (базується на взаємодії комічної опери і оперети, водевілю і бурлеску, шоу і вар’єте, балету і драматичної інтерлюдії) вирізняє змішана природа. Мюзикл Санбао нібито поглинає складові елементи коміксів, додаючи їх до контексту інших жанрових компонентів театрального цілого. Оскільки комікси – різновид літературного жанру, уможливлюється їх тлумачення як лібрето дитячого мюзиклу. Сцена мюзиклу як самодостатній естрадний номер уподібнюється малюнку з коміксів, узгодженому з цілісним сюжетним розвитком, життєвою історією героя, викладеною в новелах. Успадковуючи природу коміксів як послідовності малюнків, китайський дитячий мюзикл постає як своєрідний сюїтний цикл музично-драматичних сцен-новел з життя головного героя. Перервність сцен-новел мюзиклу, як і в коміксах, долається, завдяки наскрізному розгорненню історії пригод і мрій головного героя. Контрастні картини новелістичного мюзиклу об’єднані наскрізною сюжетною лінією, роллю принципу «трьох єдностей» (події відбуваються упродовж одного дня у трущобах старого Шанхаю, де проста дитяча мрія стає недосяжною). Висновки. Жанрова своєрідність китайського дитячого мюзиклу «Мандри Сан Мао» обумовлена специфікою глядацької аудиторії і втіленням ознак коміксів Чжан Ліпіна як графічно-літературного прообразу музично-сценічного твору Санбао.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.