Розвиток виконавської культури оркестрових диригентів у процесі магістерської підготовки
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266106Анотація
Метою роботи є дослідження розвитку виконавської культури оркестрових диригентів у процесі магістерської підготовки задля забезпечення подальшого успішного працевлаштування майбутніх фахівців. Методологія дослідження. У статті використано загальнонаукові (узагальнення, порівняння, індукція і дедукція) та емпірико-теоретичні методи (аналіз, синтез) для осмислення літератури з окресленої теми. Системно-структурний аналіз із застосування цілого спектру методів (семіотичного, культурологічного, теоретичного узагальнення) дав змогу комплексно осягнути заявлену квестію. Наукова новизна. Вирішено важливе наукове завдання, котре полягає в напрацюванні теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо розвитку виконавської культури оркестрових диригентів у процесі магістерської підготовки. Набули подальшого розвитку дослідження розвитку виконавської культури оркестрових диригентів. Висновки. Встановлено, що диригування визначають як один з різновидів музично-виконавського мистецтва, що виражає мистецтво керування музичним колективом. Зʼясовано, що оркестрове диригування засноване на системі рухів рук та вимагає від оркестрового диригента всебічної освіченості: музично-теоретичної підготовки, активної волі, хорошої пам’яті, тонкого слуху, синтезу психологічного й інформаційного начал. Визначено, що мануальна техніка в системі експресивної виразності оркестрового диригента слугує тонким і довершеним каналом передачі динаміки художніх почуттів, внутрішнього відчуття художнього образу, що проявляється в жесті, погляді, міміці оркестрового диригента. Зʼясовано, що виконавська культура оркестрового диригента містить у собі не лише світобачення автора, але й стиль оркестрового диригента, який відрізняють досконалі естетичні погляди, інтереси, смаки. Стверджено, що оркестровий диригент, щоб володіти виконавською культурою на високому рівні, має постійно підвищувати свій професійний рівень.
Ключові слова: виконавська культура, оркестровий диригент, оркестрове диригування.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.