ОСОБЛИВОСТІ МАСОВОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КУЛЬТУРИ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277641Анотація
Мета статті – виявити особливості мовленнєво-поведінкових стереотипів масової мовленнєвої культури соціальних мереж. Методологія дослідження. Застосовано типологічний метод, що посприяв виявленню особливостей розвитку масової мовленнєвої культури в соціальних мережах; метод системного аналізу та синтезу, завдяки якому соціальні мережі було розглянуто в контексті сучасного медіапростору, з властивою їм своєрідністю; а також дескриптивний метод та метод культурологічного аналізу. Наукова новизна. Досліджено особливості мовленнєвої культури соціальних мереж; розглянуто специфіку інтернет-спілкування як унікального засобу глобальної комунікацій; виявлено особливості впливу мови інтернет-комунікацій на розвиток сучасної масової мовленнєвої культури. Висновки. Вироблений користувачами інтернет-сленг наразі отримав значне поширення в загальноспоживацькій лексиці, а ігрові умови віртуального простору сприяють наближенню комунікації до гри, що на рівні масової мовленнєвої культури проявляється в тяжінні до манери розмовної мови навіть на серйозних сайтах. Дослідження виявило, що медіатексти соціальних мереж завдяки унікальному поєднанню елементів вербальної та візуальної виразності здійснюють відчутний вплив на користувача. Аналіз сучасного контенту соціальних мереж засвідчує: тенденцію депопуляризації демінутивів (зменшувальних найменувань); передачу іноземних (передусім англійських) слів, словосполучень та фраз в українській графіці; інтегрування іншомовної лексики в медіатекст у вигляді варваризмів; введення в медіатекстах елементів злодійського арго, комп’ютерного жаргону та специфічної інтернет-лексики (як стилістичної гри); прояв оригінального гумору, відповідно до особистої мовленнєвої кваліфікації.
Ключові слова: нові медіа, масова мовленнєва культура, інтернет-комунікація, соціальні мережі, контент, медіатексти.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.