БАЛЕТ «ЗА ДВОМА ЗАЙЦЯМИ» ЮРІЯ ШЕВЧЕНКА ЯК САМОБУТНІЙ ФЕНОМЕН УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277670Анотація
Мета статті – розглянути на прикладі балету «За двома зайцями» композитора Юрія Шевченка специфіку українського балету як самобутнього феномену сучасної музичної культури. Методологію дослідження становлять конкретнонаукові методи (історичний, системно-аналітичний, герменевтичний, узагальнення), що дало змогу провести об’єктивне дослідження специфіки українського балету як самобутнього феномену сучасної музичної культури. Також застосовано специфічно музикознавчі методи: аналіз музичної нотації (використано для розгляду музичної форми балету, його гармонійної структури, ритму, мелодії тощо); вивчення балетної постановки (для розуміння використання балетної музики автора щодо створення атмосфери, вираження емоцій, передачі сюжету тощо); перформативний аналіз (для дослідження взаємодії балетної музики з іншими елементами балету). Наукова новизна полягає в обґрунтуванні специфіки українського балету як самобутнього феномену сучасної музичної культури на прикладі балету «За двома зайцями» композитора Юрія Шевченка та актуалізації значення творчості композитора в контексті новітніх умов функціонування українського музичного театру. Висновки. Звернення до теоретичних досліджень у галузі музичної культури та мистецтва визначено необхідністю вивчення та пояснення їх інтенсивного розвитку. Досвід створення різноманітних форм балетно-театральної музики маніфестує специфічні характеристики сучасного музичного мистецтва в Україні. Актуальним у цьому контексті вбачаємо розгляд специфіки українського балету як самобутнього феномену сучасної музичної культури на прикладі балету «За двома зайцями» Юрія Шевченка. У процесі проведеного дослідження театрально-музичної творчості композитора Ю. Шевченка та його музики до балету «За двома зайцями» аргументовано, що балетна музика постає виразником нової театральної мови – мови оптимізму та високих моральних якостей. Водночас музичний театр набуває психотерапевтичних характеристик, допомагаючи пережити складні реалії життя та відновити віру в справедливість, що є особливо актуальним у реаліях сьогодення. Композиторська творчість Юрія Шевченка на прикладі балету «За двома зайцями» виступає самобутнім феноменом сучасної музичної культури й становить значну складову української культури та мистецтва.
Ключові слова: балет «За двома зайцями», Юрій Шевченко, Віктор Литвинов, балетна музика, хореографія, музичний театр, театральна музика.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.