КОМЕМОРАТИВНІ ПРАКТИКИ КУЛЬТУРИ В ПРОЄКЦІЇ БАЯННО-АКОРДЕОННОГО ВИКОНАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308282Анотація
Метою статті є дослідження комеморативних практик культури в проєкції баянно-акордеонного виконавства. Аналіз виконавських аспектів на зазначених вище інструментах у культурній памʼяті та ідентифікації, а також екстраполяція того, як воно формує та утримує історично-культурну пам’ять. Методологія дослідження базується на використанні міждисциплінарного підходу, що поєднує концепцію культури пам’яті (щодо впливу баянно-акордеонного виконавства на комеморативні практики) та концепцію ідентичності (про розуміння формування ідентичності та збереження культурної спадщини крізь призму фестивально-конкурсного руху). Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше здійснено спробу екстраполяції баянно-акордеонного виконавства з комеморативними практиками в контексті сучасної культурної динаміки, з відображенням їх ролі у формуванні ідентичності та збереженні культурної спадщини. Обґрунтовано партисипативність мистецтва, культури памʼяті та ідентичності в реаліях сьогочасної російсько-української війни. Висновки. Дослідницький напрям студії пам’яті актуалізує цінність комплексного аналізу механізмів формування колективної пам’яті та особливостей її впливу на розгортання суспільних культурно-мистецьких процесів, зокрема культурної політики, цінностей. Ці заходи призначені для відображення конкретного історичного наративу, який має суттєве значення для значної частини спільноти. Виявлено, що важливим елементом комеморативних практик у культурно-мистецькій сфері є баянно-акордеонне виконавство. Розвиток репертуарної політики, підвищення легітимності баяна та акордеона нерозривно пов'язані з професійним зростанням майстерності виконавців. Встановлено, що у 1990-х роках, з огляду на потребу в розвитку комеморативних практик в Україні, відзначається значний розвиток конкурсно-фестивального руху. Джерелами національної музики для баяна та акордеона є побутове масове музикування, передумови розвитку якого визначили історія створення і розповсюдження інструментів. Ці чинники підкреслюють цінність таких інструментів як вагомих важелів реалізації культурної політики щодо національної пам’яті в музичному мистецтві України.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.