Трансформація питомого репертуару традиційних інструментальних ансамблів Західного Поділля

Автор(и)

  • Степан Буранич

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2024.322911

Анотація

Мета роботи. Публікація присвячена аналізу питомого репертуару традиційних інструментальних ансамблів Західного Поділля на жанровому та музично-стилістичному рівнях. Методологія роботи полягає у використанні історико-культурного та діахронно-синхронного підходів, що дало можливість простежити трансформацію питомого репертуару традиційних інструментальних ансамблів Західного Поділля в контексті дії на нього зовнішніх і внутрішніх соціокультурних факторів. Наукова новизна. Увагу зосереджено на питомому репертуарі, який виконували традиційні інструментальні ансамблі Західного Поділля під час весільних обрядових дійств у 1920–2020-х рр. Звернено увагу на питомі танцювальні мелодії, які виконували місцеві традиційні інструментальні ансамблі. Здійснено етномузикознавчу характеристику питомих танцювальних мелодій на рівні їхньої структурної побудови та ритмо-інтонаційного складу. Висновки. Отже, репертуар традиційних інструментальних ансамблів Західного Поділля 1920–1960-х рр. здебільшого базувався на питомих танцювальних мелодіях. Його започатковували марші, що переважно базувалися на мелодіях козацьких та стрілецьких пісень. Під час весілля найчастіше виконували мелодії до козачково-гопакових танців. Саме вони творили групу швидких танців і були провідними під час весільних розваг. А мелодії до танців «коломийок» й «аркану» були завершальними у весільному обрядовому дійстві.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-14

Номер

Розділ

Музичне мистецтво