Концептуалізація типології культурних проєктів у контексті західних культурологічних досліджень інтердискурсивності

Автор(и)

  • Нонна Кондрашова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2025.327933

Ключові слова:

соціокультурний проєкт, інтердискурсивність, типологія, постструктуралізм, постмодерн

Анотація

Мета роботи – продемонструвати складність типологізації культурних проєктів у зв’язку з інтердисурсивним та гібридним характером медійного простору постсучасності. Методологія дослідження. Використано феноменологічний, герменевтичний, історичний, структуралістський, психоаналітичний, постструктуралістський, лаканівський та постлаканівський теоретичні підходи. Наукова новизна. Виокремлено три ключові культурологічні моделі типології соціокультурних проєктів – структуралістська, маркетингова та феноменолого-герменевтична. Висновки. Розкрито культурологічні моделі типології соціокультурних проєктів. Перша є структуралістською та ґрунтується на світоглядному критерії (глобалістичні, мультикультурні, альтерглобалістичні, глокалізаційні проєкти). Друга є маркетинговою та ґрунтується на економічному й медійному критерії упровадження товарно-грошових відносин в інформаційну культуру (проєкти раціонального та проєкти інтуїтивного маркетингу). Третя є феноменолого-герменевтичною та ґрунтується на мистецькому критерії класифікації проєктів на творчі та креативні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-27

Номер

Розділ

Культурологія