Особливості сценічного слова в кінофільмах Т. Бертона 1990-х рр.

Автор(и)

  • Анастасія Біленька
  • Ольга Світлична

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2025.328006

Ключові слова:

Т. Бертон, готика, сценічне слово, інтонація, Дж. Депп, хоррор, персонаж, регістр, голосова атака, аутсайдер

Анотація

Метою роботи є дослідження сценічного слова, зокрема його інтонаційного вираження персонажів у кінофільмах Т. Бертона, знятих у 1990-х рр, а також вплив готичного мистецтва на особливості мовної складової акторських робіт. Методологія дослідження полягає у застосуванні методу інтерпретації аудіовізуальних джерел, який дав можливість отримати інформацію з окремих фільмів Т. Бертона, а також описати мовну складову акторських робіт і особливості режисерського бачення  у наведених виставах; метод аналізу творчості режисера зумовлює поглиблене дослідження особливостей сценічного слова акторів у контексті творчої естетики Т. Бертона; хронологічний метод залучено з метою дослідження еволюції мовно-інтонаційної складової акторських робіт у фільмах Т. Бертона 1990-хх; використання методу аналізу ролі дає можливість провести аналіз акторських робіт у контексті сценічного слова, створених у фільмах Т. Бертона, знятих у 1990-х. Наукова новизна полягає у тому, що було проведено комплексне дослідження особливостей сценічного слова у кінострічках Т. Бертона 1990-х рр., зокрема в українському науковому просторі, а також вплив готичного мистецтва на мовну складову сценічних образів, створених у контексті естетики Бертона. Висновки. Розглянуто інтонаційну складову акторських робіт, у кінофільмах Т. Бертона періоду 1990-х. Розкрито вплив готичного мистецтва на режисерське бачення Т.Бертона щодо характерів персонажів в його фільмах, зокрема їх мовної складової. Проаналізовано особливості мовного портрету аутсайдера та «маленьких людей» у кінострічках Т. Бертона, знятих в період 1990-х рр. Проаналізовано взаємозалежність характеру персонажа кінофільмів Т. Бертона 1990-х рр. і його мовно-інтонаційної складової.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-27

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво