Закономірності твочого процесу в постановочній роботі П. Вірського (на прикладі хореографічної картини «Запорожці»)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339018Ключові слова:
балетмейстер Павло Вірський, хореографічна картина «Запорожці», художній образ, закономірності творчого процесуАнотація
Мета статті. Виявити роль і значення закономірностей творчої роботи балетмейстера Павла Вірського в процесі пошуків композиційної побудови хореографічних творів. Методологія дослідження — для досягнення поставленої мети був використаний історико-аналітичний метод, який дозволив вивчити історичні джерела і літературу. Використання компаративного і мистецтвознавчого методів дозволили проаналізувати режисерсько-постановочну роботу видатного українського балетмейстера Павла Вірського, в якій чітко простежуються певні закономірності творчого підходу митця до створення театралізованих художньо-сценічних творів в Державному заслуженому академічному ансамблі танцю України. Наукова новизна полягає у тому, що в роботі уперше досліджено закономірності творчого процесу постановочної роботи Павла Вірського на прикладі хореографічної картини «Запорожці — військові ігри та танці запорозького війська гетьмана Богдана Хмельницького». Висновки. Зроблений аналіз творчої роботи балетмейстера-режисера Павла Вірського в Державному заслуженому академічному ансамблі танцю України доводить, що постановка кожного хореографічного твору митця підпорядковувалася певним закономірностям. Це був трудомісткий процес, який не перетворювався на механічне «нарощування» суми знань. Його результати визначалися не витраченим часом, а художньо-ідейним змістом твору, виразною силою, оригінальністю образного і формального рішення, мірою таланту, досвідом, професійною майстерністю балетмейстера. Від задуму, який виникав у балетмейстера до його втілення на сцені— дистанція була у багатьох випадках великого розміру, яку не завжди вдавалося постановнику пройти без творчих втрат. Виношуючи теми своїх постановок, Павло Вірський насичував їх думкою, справжньою хореографічною ідеєю, що відповідали його балетмейстерській індивідуальності. Дія народжувалася в органічному єднанні хореографічної та музичної образності, котра диктувала постановнику свої закони відображення образної теми.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.