Опера для дітей #FOLON: символи і знаки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339030

Ключові слова:

сучасний музичний театр, опера для дітей, наратив, інтермедіальність, інтертекстуальність, символи, знаки, синтез мистецтв, музикознавство, культурологія, Ж.-М. Фолон, Н. Кампогранде

Анотація

Мета статті – дослідити новітні підходи до інтерпретації сучасної опери для дітей, драматургічні та стилістичні особливості; формування особистості та роль музичного театру як інструменту соціалізації, на прикладі опери #FOLON італійського композитора Н. Кампогранде. Методологія дослідження спирається на міждисциплінарний підхід, що охоплює аспекти музикознавства, культурології в царині сучасного музичного театру. Використано загальнонаукові та спеціальні методи: описовий; інтерпретаційний; компаративний; методи цілісного та музикознавчого аналізу. Наукова новизна Висвітлено основні підходи до інтерпретації сучасної опери для дітей молодшого віку, композиторські і режисерські рішення. Охарактеризовано драматургічні та стилістичні особливості опери #FOLON у контексті західноєвропейської оперної культури XХI століття. Висновки. Аналіз філософської, музикознавчої, мистецтвознавчої літератури дає підстави стверджувати, що жанр опери для дітей пов’язаний з поняттями: «синтез мистецтв», «наратив», «інтермедіальность», «інтертекстуальність». Опера #FOLON композитора Н. Кампогранде є повноцінним семіотичним простором, що відповідає універсальній текстовій категорії інтертекстуальності, яка наряду із специфічними характеристиками своєї знакової системи передає «образну» інформацію. Інтермедіальність ґрунтується на взаємодії художніх кодів різних видів мистецтв, як утворення цілісного поліхудожнього простору: поєднання мистецьких форм і текстів, що передають значення за допомогою візуальних, вербальних та слухових засобів є ідеальним методом художнього і інтелектуального розвитку, соціалізації для дітей, що спрямований на загальну доступність елітарного оперного мистецтва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-07

Номер

Розділ

Музичне мистецтво