Звукові онлайн-сервіси як інноваційні інструменти творчої діяльності музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2025.344452Ключові слова:
Музичні технології, генерована музика, звукорежисура, штучний інтелект, естрадне музичне мистецтвоАнотація
Метою дослідження виступає характеристика сучасних звукових онлайн-сервісів крізь призму закладених технологічних рішень та визначення місця онлайн-сервісів для використання в розвитку індивідуальної музичної діяльності. Методологія статті полягає в застосуванні аналітичного методу і комплексного підходу, що дало можливість розглядати онлайн-сервіси «Strofe», «Soundgym», «BBC Sound Effects», «National Gallery Mixtape» та «Vocalremover», як цілісне явище у контексті впровадження технологічних інновацій для розвитку практичної творчої діяльності сучасного музиканта. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в українському науковому вимірі визначено категорії до яких віднесені звукові онлайн-сервіси «Strofe», «Soundgym», «BBC Sound Effects», «National Gallery Mixtape» та «Vocalremover», а також унаочнено їх функціонал у контексті творчо-технологічних та інноваційних інструментів, які мають вагомі переваги для розвитку практичної творчої діяльності сучасного музиканта. Висновки. Онлайн-сервіси «Strofe», «Soundgym», «BBC Sound Effects», «National Gallery Mixtape» та «Vocalremover» лишають вагомий відбиток на індивідуальний розвиток музиканта, полегшують вивчення музичних стилів, ритмів та надають можливість для творчого простору. Доведено, що опції онлайн-сервісів характеризуються багатоелементністю музичного інструментарію, обробки звуку та варіацій загального “саунду”. Визначено практичну цінність згенерованих штучним інтелектом музичних композицій за допомогою онлайн-сервісів «Strofe», «National Gallery Mixtape», а також їх важливу роль крізь призму вивчення музичних стилів, ритмів та музичних інструментів. Проаналізовано інноваційні технологічні рішення онлайн-сервісу «Soundgym» та «BBC Sound Effects» як багатошаровий інструмент для формування звукорежисерських навичок й музичного оформлення, а також зосереджено увагу на культурній цінності архіву «BBC Sound Effects». Розглянуто онлайн-сервіс «Vocalremover» як інноваційний додаток для формування мінус-фонограми або окремої вокальної партії й підкреслено важливе практичне значення онлайн-сервісу для репетиційного, виконавського процесів естрадних виконавців. Сформовано термінологічний апарат на основі визначення категорій до яких відносяться онлайн-сервіси. Доведено, що «BBC Sound Effects», «Vocalremover» та «Soundgym» належать до категорії інноваційно-практичних звукових онлайн-сервісів, тоді як, «Strofe» та «National Gallery Mixtape» відносяться до творчо-ігрових звукових онлайн-сервісів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.