Феноменологія жіночого скрипкового виконавства в контексті гендерних трансформацій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2025.344464

Ключові слова:

гендерні стереотипи, жіноче скрипкове виконавство, музична культура, виконавська практика, постмодернізм

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати феномен жінки-скрипальки в контексті постмодерністської парадигми музичного мистецтва з акцентом на подоланні гендерних стереотипів та формуванні нових естетичних нормативів виконавської практики. Методологія базується на міждисциплінарному підході, що поєднує історико-культурологічний аналіз та музикознавчий інструментарій. Застосовано методи компаративістики, соціологічного аналізу професійного становлення жінок-скрипальок та феноменологічний підхід. Наукова новизна полягає в системному осмисленні еволюції жіночого скрипкового виконавства крізь призму постмодерністської парадигми та розкритті механізмів подолання гендерної сегрегації в музичному мистецтві. Висновки. Історичний розвиток жіночого скрипкового виконавства демонструє поступове подолання гендерних стереотипів та формування нових канонів у музичному мистецтві. У ХХI столітті формується нова норма гендерного виконавства, де традиційні стилістичні розмежування поступово нівелюються, що веде до збагачення культурного простору та розширення палітри виконавських інтерпретацій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво