ДЕКОРАТИВНО-ЖИВОПИСНІ ЕЛЕМЕНТИ НАРОДНОЇ КАРТИНИ В УКРАЇНСЬКИХ ІНТЕР’ЄРАХ КОЗАЦЬКОЇ ДОБИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191784Анотація
Мета. Стаття присвячена проблемі вивчення творів національного живопису нерелігійного характеру ХVІІ – початку ХІХ століття вітчизняними фахівцями часів становлення української науки про мистецтво. Методологія дослідження полягає у використанні методів аналізу, синтезу, узагальнення, а також герменевтичного і компаративного підходів. Дослідження процесу виявлення національних ознак та еволюції українського світського сюжетного живопису козацької доби як складової тогочасного інтер’єру представлено через аналіз та узагальнення праць представників української науки про мистецтво кінця ХІХ – початку ХХ століття. Незначна частка нецерковних (світських, побутових) сюжетів у вітчизняній малярській спадщині окресленої доби пояснює порівняно недостатню увагу до вивчення світського сюжетного живопису в Україні за часів становлення вітчизняного наукового мистецтвознавства. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі публікацій відомих дослідників 1890-х – 1910-х років К. Широцького, Д. Щербаківського, Ф. Ернста. Виявляються наукові погляди та оціночні характеристики відносно найбільш популярних сюжетів світського живопису окресленого періоду, зокрема – стосовно народної картини «Козак Мамай», простежується висвітлення ролі живопису як компоненти облаштування помешкань козацької доби. Висновки. Утвердження національних ідей у мистецтві барокової доби – виразникові духовно-культурної діяльності трактується у працях науковців як яскравий прояв національного самоутвердження українців. Розглянуті матеріали дозволяють відчути загальну атмосферу зацікавлення проблемою національного стилю представниками молодої науки про мистецтво тих часів і зрозуміти характер спрямованості їх досліджень.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.