Motivational component analysis of autoservice enterprise production development

Authors

  • Сергій Миколайович Мастепан Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Петровського, 25, м. Харків, Україна, 61000, Ukraine
  • Дмитро Михайлович Мінаков Автомобільно-дорожній інститут Донецький національний технічний університет вул. Кірова, 51, м. Горлівка , Донецька обл., Україна, 84646, Ukraine
  • Дмитро Леонідович Селівьорстов Автомобільно-дорожній інститут Донецький національний технічний університет вул. Кірова, 51, м. Горлівка , Донецька обл., Україна, 84646, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1780

Keywords:

Personnel potential, motivation system, expert poll, linear programming

Abstract

The order of optimization of motivation level of productive process development of technical service and car repair at autoservice stations is worked out. The mathematical model of salary optimization is presented

Author Biographies

Сергій Миколайович Мастепан, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Петровського, 25, м. Харків, Україна, 61000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Технічна експлуатація і сервіс автомобілів»

Дмитро Михайлович Мінаков, Автомобільно-дорожній інститут Донецький національний технічний університет вул. Кірова, 51, м. Горлівка , Донецька обл., Україна, 84646

Аспірант, асистент

Кафедра «Технічна експлуатація автомобілів»

Дмитро Леонідович Селівьорстов, Автомобільно-дорожній інститут Донецький національний технічний університет вул. Кірова, 51, м. Горлівка , Донецька обл., Україна, 84646

Магістр

Кафедра «Технічна експлуатація автомобілів»

References

  1. Лысанов Д.М. Разработка методики оценки эффективности функционирования производственно-технической базы автосервисных предприятий: Дис. канд. техн. наук: 05.22.10. – М.: РГБ, 2005.
  2. Эффективность производства и предпринимательство в автосервисе: учебное пособие / В.П. Бычков, Н.В. Пеньшин. – Тамбов: Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2007. – 304 с.
  3. Управление автосервисом: Учебное пособие для вузов / Под общ. ред. проф. Л. Б. Миротина. – М.: Издательство “Экзамен”, 2004. – 320 с.
  4. Всеобщее Управление качеством: Учебник для вузов / О.П. Глудкин, Н.М. Горбунов, А.И. Гуров, Ю.В. Зорин ; Под ред. О.П. Глудкина. – М.: Радио и связь, 1999. – 600 с.: ил.
  5. Аристов О.В. Управление качеством: Учебник. – М.: ИНФРА-М, 2008.–240 с.
  6. Радченко И.И., Хлявич А.И. Маркетинг и автосервис: Учебник для студентов вузов. М.: ВЗПИ, 1991. – 214 с.
  7. Исследование операций в экономике / Н.Ш. Кремер, Б.А. Путко, И.М. Тришин, М.Н.Фридман / Под ред. проф. Н.Ш. Кремера. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999. – 407 с.

How to Cite

Мастепан, С. М., Мінаков, Д. М., & Селівьорстов, Д. Л. (2012). Motivational component analysis of autoservice enterprise production development. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(4(50), 68–71. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1780

Issue

Section

Mathematics and Cybernetics - applied aspects