Mathematical model of price strategy of the company

Authors

  • Н.Б. Івченко Кафедра економічної кібернетики Харківський національний університет радіоелектроніки, Ukraine
  • А.В. Глушко Кафедра економічної кібернетики Харківський національний університет радіоелектроніки, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2658

Keywords:

price, price strategy, model

Abstract

A concept and essence of price strategy of firm is certain. A model is offered by a price strategist for a few firms at the market of one commodity. An example of calculation of this model is made.

Author Biographies

Н.Б. Івченко, Кафедра економічної кібернетики Харківський національний університет радіоелектроніки

Кандидат технічних наук, професор

А.В. Глушко, Кафедра економічної кібернетики Харківський національний університет радіоелектроніки

Магістрант

References

  1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Пер. с англ. – Спб.: Питер, 2003. – 800 с.
  2. Івченко Н.Б. Математичні моделі та методи в менеджменті, маркетингу й економіці: Навч. посібник. – Х.: Компанія СМІТ, 2007. – 168с.
  3. Яценко Р.Н. Модель выбора ценовой стратегии предприятия // Економіка розвитку. – 2006. – С.62-66.
  4. Ценообразование: учебник / И.К. Салимжанов. - М.: КНОРУС, 2007. – 304 с.

Published

2010-04-06

How to Cite

Івченко, Н., & Глушко, А. (2010). Mathematical model of price strategy of the company. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(4(44), 70–73. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2658

Issue

Section

Mathematics and Cybernetics - applied aspects