OPTIMIZING THE COMPOSITION OF ADVERTISING REFERENCE

Authors

  • Ирина Николаевна Егорова Кафедра инженерной и компьютерной графики Харьковский национальный университет радиоэлектроники, Ukraine
  • Галина Александровна Левина Кафедра инженерной и компьютерной графики Харьковский национальный университет радиоэлектроники, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3070

Keywords:

algorithm, composition, advertisement, modular grid

Abstract

This article represents developing algorithms for constructing advertisement modular grid. Various composition rules psychology of perception became the basis of logic developed software tools designed to optimize the process of creating advertisement composition.

Author Biographies

Ирина Николаевна Егорова, Кафедра инженерной и компьютерной графики Харьковский национальный университет радиоэлектроники

Кандидат технических наук, доцент

Галина Александровна Левина, Кафедра инженерной и компьютерной графики Харьковский национальный университет радиоэлектроники

Магистрант

References

  1. Егорова И.Н. Конспект лекций по курсу: «Компьютерные технологии изготовления рекламы».
  2. Ерохин А.М. О композиции// Фотомастерская, 2007. - №10. – С.64-71.
  3. Лапин А.И. Плоскость и пространство. / А.И. Лапин – М.: Издатель Леонид Гусев, 2005. – 160 с.

Published

2010-09-30

How to Cite

Егорова, И. Н., & Левина, Г. А. (2010). OPTIMIZING THE COMPOSITION OF ADVERTISING REFERENCE. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2(47), 68–70. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3070

Issue

Section

Information technology