Information blocks coupling of educational information

Володимир Олександрович Касьянов, Ірина Володимирівна Прохоренко, Тетяна Вікторівна Шипитяк

Abstract


This paper discusses the problem of information coupling of educational information portions related to the subjects modules content. The problems of assessment of modules disciplines coupling of the curriculum and sequence optimization of educational modules presentation are considered

Keywords


Informational coupling, educational information portion

References


Алексеева, Л.Н. Формирование гибкого содержания образования и обучения в средних специальных учебных заведениях [Текст] / Л.Н. Алексеева Автореф. дисс. канд. тех. наук. Москва, 1997.– 272 с.

Сетевые методы планирования и организации учебного процесса [Текст] / А.А.Овчинников, В.С. Пучинский, Г.Ф. Петров.– М.: «Высшая школа», 1972.– 157с.

Стратанович, Р.Л. Теория информации [Текст] / Р.Л. Стратанович. – М.: Сов. радио, 1975. – 424 с.

Шеннон, К.Е. Работы по теории информации и кибернетике [Текст] / К.Е. Шеннон. Пер с анг. Под ред. Р.Л. Добрушена, О.Б. Лупанова М., ИЛ. 1963. – 832 с.

Яглом А.М., Яглом И.М. Вероятность и информация [Текст] / А.М. Яглом, И.М. Яглом. – М.: Наука, 1973.– 512 с.


GOST Style Citations








Copyright (c) 2014 Володимир Олександрович Касьянов, Ірина Володимирівна Прохоренко, Тетяна Вікторівна Шипитяк

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 1729-3774, ISSN (on-line) 1729-4061