Особливості організації дистанційного навчання як форми проведення уроків фізичної культури

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-1.006

Анотація

Мета: дослідити сучасні підходи до дистанційного навчання на уроках фізичної культури у закладах загальної середньої освіти.

Матеріал і методи: застосовано аналіз науково-методичної літератури та інформативних даних мережі Інтернет; анкетування за допомогою google-форми; методи математичної статистики, організовано анкетування 95  учнів загальноосвітніх шкіл міст Києва і Білої Церкви.

Результати: проаналізовано сучасний стан питання щодо організації і проведення дистанційного навчання.
Визначено, що організація уроків фізичної культури носить переважно формальний характер, є малоефективною і повинна зазнати кардинальних змін, не може бути альтернативою практичним заняттям в спортивному залі, а лише їх доповненням. Оцінка задоволеності учнями проведенням уроків фізичної культури надала обґрунтовані підстави зрозуміти проблеми організації дистанційних уроків, необхідність змін у підходах до навчання фахівців фізичного виховання, що саме доцільно додати в організації уроків фізичної культури під час дистанційного навчання задля ефективної відповідності вимогам та потребам сучасного школяра.

Висновки: виявлено, що рівень задоволеності учнів проведенням уроків фізичної культури в умовах карантинних обмежень, напряму залежить від зацікавленості, відповідальності, професіоналізму наставника та активного зворотного зв`язку учень-вчитель. Відсутність зазначених складових нівелює гармонійний розвиток школяра і провокує негативні наслідки. З’ясована переважна зацікавленість учнів у отриманні знань, вмінь та навичок, носіями яких є вчитель фізичної культури.

Ключові слова: фізична культура, урок, дистанційне навчання, коронавірус.

Посилання

Вергуш О. М. (2009), «Формування здорового способу життя школярів засобами фізичного виховання», Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.. Том 2. Випуск 2. Кам’янець-Подільський. С. 150-153.

Воротникова І. П,. Чайковська Н. В. (2020), Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва: навч.-метод. посіб. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 456 с.

Кудрявцева Г., Шишкин В. (2020), Коронавирус апокалипсиса. СПб,: Изд-во ВВМ, 60 с.

Москаленко Н., Яковенко А., Овчаренко С., Сидорчук Т. (2020), «Організаційно-педагогічні умови забезпечення якості фізичного виховання школярів», Слобожанський науково-спортивний вісник. № 2(76), С. 7-23, doi:10.15391/snsv.2020-2.001

Мунтян В. С. (2016), «Імплементація дистанційного навчання як умова підвищення ефективності фізичного виховання», Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, Випуск 3К 2 (71), С. 212-215.

Хорощак К. (2020), Симптоми, наслідки, імунітет, вакцини та інше: що світ знає про COVID-19. Підсумки-2020. Режим доступу: https://life.pravda.com.ua/health/2020/12/28/243513/

Bulatova M., Kucheriavyi O., Ermolova V., Yarmoliuk O. (2019), «Distance-pedagogical technologies in Olympic education for schoolchildren», Journal of Physical Education and Sport. Vol.19 (4), Art 378, pp. 2497-2503.

COVID-19 Dashboard by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University (JHU). Режим доступу: https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Osipov A. Y., Kudryavtsev M. D., Galimova A. G., Plotnikova I. I., & Skurikhina N. V. (2020), «How can Distance Learning be Used in the Physical Education of Students», Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(2Sup1), 77-85. https://doi.org/10.18662/rrem/12.2Sup1/292

Regina Celia A. Silva, Vera Lucia de F. F. e Silva, André Pontes Silva (2019), «Distance learning for teaching in physical education. Universidade Federal do Maranhão. Motriz», Revista de Educação Física 25 (1). DOI: 10.1590/s1980-6574201900010002

Rembach O., Liybich O., Antonenko M., Kovalenko V., & Valieiev R. (2019), «University students` satisfaction: The impact of computermediated blended learning», Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 11 (4S1), 221-241. DOI: 10.18662/rrem/186.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-01

Номер

Розділ

Статті