Особливості діяльності фітнес-клубів в умовах карантинних обмежень

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-5.011

Анотація

Мета: визначити особливості діяльності фітнес-клубів в умовах карантинних обмежень.

Матеріал і методи: у ході реалізації поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: аналіз літературних джерел, організаційний аналіз, анкетування, методи маркетингового аналізу (PEST-аналіз), медіа-дослідження інтернет-аудиторії (Opinion Software Media), методи математичної статистики. Дослідження проводилось на базі 3 фітнес-клубів м. Харкова («Феромон», «Малібу», «Сафарі»). В опитуванні брали участь керівники, адміністрація та тренери фітнес-клубів – 57 осіб. Метод маркетингового аналізу (PEST-аналіз) використовувався для аналізу ступеня впливу чинників макросередовища на ефективність функціонування фітнес-клубів. У дослідженні брали участь 22 особи, які мають відповідну кваліфікацію та доступ до інформації.

Результати: виявлено основні чинники маркетингового середовища, які впливають на діяльність фітнес-клубів; розкрито зміст цільових орієнтирів користування соціальними мережами при виборі фітнес-клубу; визначено причини взаємодії користувачів зі сторінками фітнес-клубів у соціальних мережах та з офіційними сайтами.

Висновки: зміни, які відбулися у зовнішньому середовищі фітнес-клубів за останні два роки призвели до переорієнтації їх професійної діяльності. Епідеміологічна ситуація змушує фітнес-клуби шукати нові форми проведення занять з метою отримання прибутку. Запровадження карантинних обмежень стало поштовхом для розширення соціально-економічних напрямків роботи фітнес-клубів у всесвітній мережі Інтернет. Ця сфера активно розвивається, незважаючи на економічні кризи та різні зовнішні і внутрішні перешкоди. За результатами проведеного досліджен-
ня визначено особливості діяльності фітнес-клубів в умовах карантинних обмежень. Дослідження маркетингового середовища фітнес-клубів визначило високий ступінь впливу демографічних чинників – стан здоров’я населення та епідеміологічна ситуація в країна та місті (105 балів). Визначено, що 42% користувачів використовують соціальні мережі для висловлення власної думки та 39% звертаються до інтернет-джерел щоб прочитати відгуки про спортивні товари, фізкультурно-спортивні послуги чи фітнес-клуби. Найбільш активно фітнес-клуби використовують інтернет-технології для отримання банківських та фінансових послуг (87,7%) та взаємодії зі споживачем (81,6%).

Ключові слова: фітнес-клуб, мережа Інтернет, інтернет-маркетинг, карантині обмеження.

Посилання

Зацна Л. Я. (2013), «Іноваційні можливості застосування комунікацій в Інтернет-маркетингу», Галицький економічний вісник, No4 (43), С. 214-221.

Зінюк А. В. (2013), «Роль сучасних мас-медіа в популяризації масового спорту та здорового способу життя», Вісник ОНУ ім. І.І. Мечникова. Соціологія і політичні науки. Одеса, Т.18, Вип.2(18), Ч.1, С. 260-266.

Ленова Ю.О., Бондар А.С., Стадник С.О. (2020), «Підвищення ефективності управління вітчизняними фітнес-клубами у сучасних умовах функціонування», Слобожанський науково-спортивний вісник, No 6, С. 81-86.

Середа Н. В. (2019), «Організаційні аспекти використання інтернет-маркетингу в діяльності фітнес-клубу», Слобожанський науково-спортивний вісник, No6К, С. 89-92.

Стадник С. (2018), «Діяльність фітнес-клубів у місті Харкові», Слобожанський науково-спортивний вісник, No 2, С. 58-62.

Зміни до постанови від 02.06.2020 р. No 33 «Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в деяких закладах фізичної культури та спорту на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», Міністерство охорони здоров’я України, 2021, 5 с. URL:https://moz.gov.ua/article/news/pravila-roboti-u-zhovtomu-ta-chervonomu-rivnjah-epidnebezpeki.

Bairner A. (2018), Sport, nationalism, and globalization: European and North American perspectives. New York: State University of New York Press, 227 p.

Crouhy M., Galai D., Mark R. (2020), Risk Management. New York: McGraw-Hill Education, 744 p.

Damodaran A. (2016), Strategic Risk Taking: A Framework for Risk Management. Pennsylvania: Pearson Prentice Hall, 408 p.

Williams J., Chinn S. J. (2010), «Meeting relationship-marketing goals through social media: A conceptual model for sport marketers», International Journal of Sport Communication, No. 3, pp. 422–437.

Ukrainian internet asociation: офіційний веб-сайт URL:https://inau.ua/proekty/doslidzhennya-internet-audytoriyi

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-21

Номер

Розділ

Статті